Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Já a počítač - praktické úlohy pro 4. a 5. ročník
| Pracovní sešit netradičních úloh pro ICT určený žákům 4. a 5. ročníků ZŠ.  | Aleš Dlouhý |
|
|
| |
|
19. 10. 2005 |
15543 |
Křestní jména
| Žáci se zabývají různými variantami svého křestního jména a poznávají, jak k různým variantám přišli. Zjistí původní význam svého jména, od rodičů zjišťují motivaci výběru jména a zvyky a obyčeje při výběru, objevují příbuznost jmen v cizích jazycích.  | Ingelore Oomen-Welke |
|
|
| |
|
04. 09. 2009 |
14730 |
Zuby na draka
| Návrh strukturované výukové jednotky pro 1. stupeň ZŠ, vzdělávací obor Člověk a jeho svět, tematický okruh Člověk a jeho zdraví, při níž jsou současně rozvíjeny dovednosti žáků, které souvisí s využíváním moderních technologií, a průřezové téma Osobnostní a sociální výchova.  | Mgr. Simona Šedá |
|
|
| |
|
27. 01. 2016 |
6862 |
Užitečné weby
| Žáci ve skupinách posuzují různé internetové zdroje, určují jejich účel a důležitost.
Při vzájemné diskusi a spolupráci sestavují myšlenkovou mapu zdrojů informací na internetu.  | InGeneration |
|
|
| |
|
08. 01. 2014 |
4432 |
Webový prohlížeč
| Efektivní vyhledávání na internetu – webový prohlížeč a využití jeho základních funkcí pro ovládání, vyhledávání a zobrazování informací.  | InGeneration |
|
|
| |
|
14. 01. 2014 |
4204 |
Vyhledávání a klíčová slova
| Žáci postupně prochází třemi aktivitami. První aktivita je seznámí s principy poskytování informací na internetu a kategorizací informačních zdrojů, druhá prostřednictvím myšlenkové mapy umožní žákům předat vlastní zkušenosti ostatním spolužákům a třetí aktivita seznámí žáky s principy využívání klíčových slov.  | InGeneration |
|
|
| |
|
13. 01. 2014 |
3895 |
Malý chovatel
| Jednodenní projekt proběhl ve 2. ročníku ZŠ. Základními rozvíjenými dovednostmi je čtení s porozuměním a kritické vyhledávání informací s využitím internetu.  | Pavlína Hublová |
|
|
| |
|
15. 05. 2018 |
3739 |
Příběhem do digi světa
| Žáci si ve skupinách pročítají komiksový příběh, ve kterém chybí řešení některých situací. Skupina má k dispozici ke každé situaci určité varianty řešení. Jejím úkolem je vybrat tu nejvhodnější, a tak příběh dovést k úspěšnému zakončení.  | InGeneration |
|
|
| |
|
07. 01. 2014 |
3614 |
Prezentace obce netradičními prostředky
| Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro naplnění oborových cílů vzdělávacích oblastí Informační a komunikační technologie a Člověk a jeho svět zaměřených na vyhledávání a zprostředkování informací a zkušeností, které se vztahují k místu, kde se nachází daná škola. Zároveň ukazuje možné využití potenciálu vzdělávacích obsahů obou vzdělávacích oblastí k rozvíjení digitální a čtenářské gramotnosti. Aktivita byla upravena a realizována pro podmínky malé vesnické školy.
Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).  | Martin Müller |
|
|
| |
|
11. 03. 2019 |
1330 |