Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Jednodenní projekt proběhl ve 2. ročníku ZŠ. Základními rozvíjenými dovednostmi je čtení s porozuměním a kritické vyhledávání informací s využitím internetu.
Autor Pavlína Hublová
Návrh strukturované výukové jednotky pro 1. stupeň ZŠ, vzdělávací obor Člověk a jeho svět, tematický okruh Člověk a jeho zdraví, při níž jsou současně rozvíjeny dovednosti žáků, které souvisí s využíváním moderních technologií, a průřezové téma Osobnostní a sociální výchova.
Autor Mgr. Simona Šedá
Cílem je získat pozitivní vztah ke čtení tím, že se děti stanou autory vlastní elektronické knihy. V oblasti digitální gramotnosti využijeme pro tvorbu knihy aplikaci Chekhov app, která je volně ke stažení v Microsoft store. Děti se podílejí na vytváření knihy – zpracovávají téma ve skupině, podílejí se na překladu textu, kreslí obrázky, nahrávají audio k textu.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Martina Dvořáková
Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro naplnění oborových cílů vzdělávacích oblastí Informační a komunikační technologie a Člověk a jeho svět zaměřených na vyhledávání a zprostředkování informací a zkušeností, které se vztahují k místu, kde se nachází daná škola. Zároveň ukazuje možné využití potenciálu vzdělávacích obsahů obou vzdělávacích oblastí k rozvíjení digitální a čtenářské gramotnosti. Aktivita byla upravena a realizována pro podmínky malé vesnické školy.
Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Martin Müller

Článek se týká projektu na téma Harry Potter. Žáci si tento projekt samostatně navrhli a zrealizovali na základě vlastního zájmu. V několika hodinách se seznámili s vybranými ukázkami z knihy Harry Potter (zaměřili jsme se na 1. díl – Harry Potter a kámen mudrců). Následně jsme s ukázkami pracovali: shrnuli si ukázky, našli v textu hlavní a vedlejší postavy, znaky fantasy literatury. Žáci jsou následně rozděleni do skupin, každá skupina má jiný úkol: žáci si sami rozdělí – moji žáci si k těmto úkolům došli sami (např: 1. hlavní a vedlejší postavy, 2. informace o knize, 3. prvky fantasy literatury, 3. informace o autorce).
Prostřednictvím těchto úkolů jsme zařadili do hodiny i digitální technologie a vyhledávání informací na internetu. Po vyhledání daných úkolů žáci informace sjednotili a následně rozvrhli rozpoložení na výstupním plakátu. Společně poté tvořili výukový plakát, který obohatili obrázky.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Lucie Tůmová
Žáci si ve skupinách pročítají komiksový příběh, ve kterém chybí řešení některých situací. Skupina má k dispozici ke každé situaci určité varianty řešení. Jejím úkolem je vybrat tu nejvhodnější, a tak příběh dovést k úspěšnému zakončení.
Autor InGeneration
Žáci postupně prochází třemi aktivitami. První aktivita je seznámí s principy poskytování informací na internetu a kategorizací informačních zdrojů, druhá prostřednictvím myšlenkové mapy umožní žákům předat vlastní zkušenosti ostatním spolužákům a třetí aktivita seznámí žáky s principy využívání klíčových slov.
Autor InGeneration
Efektivní vyhledávání na internetu – webový prohlížeč a využití jeho základních funkcí pro ovládání, vyhledávání a zobrazování informací.
Autor InGeneration
Žáci ve skupinách posuzují různé internetové zdroje, určují jejich účel a důležitost.
Při vzájemné diskusi a spolupráci sestavují myšlenkovou mapu zdrojů informací na internetu.
Autor InGeneration
Žáci se zabývají různými variantami svého křestního jména a poznávají, jak k různým variantám přišli. Zjistí původní význam svého jména, od rodičů zjišťují motivaci výběru jména a zvyky a obyčeje při výběru, objevují příbuznost jmen v cizích jazycích.
Autor Ingelore Oomen-Welke