Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Informační a komunikační technologie > 1. stupeň

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Základní hygienické návyky spojené se psaním na dotykových zařízeních

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek by měl objasnit, proč mají učitelé věnovat pozornost osvojování návyků spojených s psaním na dotykovém zařízení nebo na klávesnici a jaké jsou odlišnosti od běžného psaní. Obsahuje také různé tipy na aktivity vhodné k uvolňování jemné a hrubé motoriky. Čtenáři si mohou stáhnout autorkou vytvořené materiály vhodné k využití v MŠ a na začátku prvního ročníku v ZŠ.
Autor Martina Štikarovská

Aktivity pro tablety vyžadující napsání krátké odpovědi žákem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek s praktickými ukázkami aktivit a výsledky žáků při práci na tabletech už od prvního ročníku. V článku najdete tipy, jak všemožně zapojit aktivitu Zapojte se! ze SMART Notebooku do různých částí hodiny. S touto aktivitou můžete pracovat s dětmi ve skupinách, ale i individuálně s žákovskými zařízeními, jako jsou tablety, telefony, ale aktivita se dá využít i v počítačových učebnách.
Autor Martina Štikarovská

Jak na internet: Správa a řízení Internetu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Pokusíme-li se o stručnou definici Internetu, nejspíš skončíme u variace na “globální decentralizovanou síť vzájemně propojených počítačových sítí”. Asi bychom časem přišli i na něco lepšího, ale nám to s ohledem na téma bude stačit. Zaměříme se totiž hlavně na slovo decentralizovaná. Pokud má Internet decentralizovanou strukturu, lze vůbec hovořit o tom, že jej někdo vlastní, řídí a spravuje? Pojďme to zjistit.
Autor Akademie CZ.NIC

Příběhem do digi světa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci si ve skupinách pročítají komiksový příběh, ve kterém chybí řešení některých situací. Skupina má k dispozici ke každé situaci určité varianty řešení. Jejím úkolem je vybrat tu nejvhodnější, a tak příběh dovést k úspěšnému zakončení.
Autor InGeneration

Užitečné weby

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci ve skupinách posuzují různé internetové zdroje, určují jejich účel a důležitost. Při vzájemné diskusi a spolupráci sestavují myšlenkovou mapu zdrojů informací na internetu.
Autor InGeneration

Zuby na draka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Návrh strukturované výukové jednotky pro 1. stupeň ZŠ, vzdělávací obor Člověk a jeho svět, tematický okruh Člověk a jeho zdraví, při níž jsou současně rozvíjeny dovednosti žáků, které souvisí s využíváním moderních technologií, a průřezové téma Osobnostní a sociální výchova.
Autor Mgr. Simona Šedá

Malý chovatel

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Jednodenní projekt proběhl ve 2. ročníku ZŠ. Základními rozvíjenými dovednostmi je čtení s porozuměním a kritické vyhledávání informací s využitím internetu.
Autor Pavlína Hublová

Zkušenosti o jiných kulturách na Czechkid I.

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Pomocí následujících aktivit si vám dovolujeme představit Czechkid, komplexní internetový a interaktivní nástroj pro zavedení multikulturní výchovy (dále jen MKV) do škol. Na stránkách se žáci setkávají prostřednictvím několika postav a jejich rozhovorů s běžnými životními situacemi, se kterými přicházejí do styku děti docházející do českých škol, děti českých, vietnamských, německých a jiných rodičů. Prezentované postavy různých kultur vyskytujících se v České republice představují žákům své rodiny, zvyklosti a se svými přáteli si povídají o nejrůznějších tématech. Stránky obsahují různé informace, rozhovory, slovníček, portréty postav. Jsou doplněny teoretickými texty pro pedagogy, které přímo navazují na témata rozhovorů našich postav.
Autor Mgr. Jiří Kocourek

Komunikujeme v digitálním světě i mimo něj

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci ve skupinách posuzují různé modelové životní situace a určují typické prostředky, které zajistí komunikaci s ostatními. Při vzájemné diskusi a spolupráci sestavují myšlenkovou mapu digitální komunikace a komunikace bez užití digitálních prostředků.
Autor InGeneration

Tvoříme si e-knihu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se zabývá využitím tabletů v hodinách anglického jazyka. Žáci si mohou tvořit vlastní e-knihy, které mohou sloužit jako ukázka toho, co se v hodině naučili.
Autor Mgr. Petra Boháčková
Celkem: 40