Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Informační a komunikační technologie > 1. stupeň

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak na internet: Otázky a odpovědi na internetu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Denně řešíme nejrůznější otázky anebo situace, ve kterých se nevíme rady. Ať už potřebujete radu ohledně svého počítače, který vám ve vyskakujícím okénku neustále něco sděluje, narazili jste na internetový obchod, který je neuvěřitelně levný a vy nevíte, zda to není podezřelé anebo se vám stále nedaří vyšlehat ten krém do cukroví tak, aby se nesrazil, vězte, že s největší pravděpodobností k tomu na Internetu existují bližší informace.
Autor Akademie CZ.NIC

Vyhledávání a klíčová slova

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci postupně prochází třemi aktivitami. První aktivita je seznámí s principy poskytování informací na internetu a kategorizací informačních zdrojů, druhá prostřednictvím myšlenkové mapy umožní žákům předat vlastní zkušenosti ostatním spolužákům a třetí aktivita seznámí žáky s principy využívání klíčových slov.
Autor InGeneration

Webový prohlížeč

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Efektivní vyhledávání na internetu – webový prohlížeč a využití jeho základních funkcí pro ovládání, vyhledávání a zobrazování informací.
Autor InGeneration

V digitálním světě slušně a odpovědně

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci ve skupinách posuzují různé příklady chování při komunikaci v digitálním světě. Během vzájemné diskuse a spolupráce vytvářejí plakát, na který vyberou pět nejdůležitějších pravidel netikety.
Autor InGeneration

Umím říci NE!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita prostřednictvím hry posílí schopnost žáků bránit se šikaně na internetu a v mobilních sítích. Podporuje asertivní obranu žáka a seznamuje ho s různými možnostmi, jak se zachovat v obtížných situacích. V hlavní části aktivity skupiny žáků procházejí trasu se stanovišti a na každém rozhodují, jaké jednání by v situaci popsané na stanovišti bylo nejsprávnější. Učitel žáky v aktivitě doprovází, hlídá dodržování pravidel a poté vede závěrečnou reflexi a vyhodnocení.
Autor InGeneration

Identita online

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci pochopí rizika plynoucí ze sdílení osobních údajů v digitálním světě. Seznámí se s modelovými situacemi online služeb, které po uživatelích chtějí různé typy osobních údajů. Aktivita podporuje návyk dítěte, aby při volbě konkrétní online služby vždy přemýšlelo a chránilo své osobní údaje. Navazující aktivity vedou dítě ke spolupráci s rodiči, kteří dostávají tipy, jak online služby využívat tak, aby bylo dítě ochráněno před riziky zneužití osobních údajů.
Autor InGeneration

Odhalit záměr

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci procházejí pod vedením učitele různými dílčími aktivitami spojenými s různými formami žádostí zasílanými prostřednictvím online komunikace. Při činnosti žáci hodnotí možné záměry odesílatelů zpráv a dopady jejich slov a činů – jak pozitivních, tak negativních.
Autor InGeneration

Malování s Malováním

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Několik příkladů, jak využít program Malování ve výce ICT.
Autor Jitka Rambousková

Jak na internet: Historie Internetu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Internet je bezpochyby jedním z největších výdobytků lidstva, zcela srovnatelným třeba s Gutenbergovým vynálezem knihtisku. Na rozdíl od klasických vynálezů je ale Internet dílem vpravdě kolektivním a mezinárodním, a dokládá ohromný potenciál, jaký v sobě skrývá otevřená a nezištná spolupráce chytrých lidí na celém světě. Zastavme se proto u několika zásadních událostí v jeho relativně krátké historii.
Autor Akademie CZ.NIC

Práce v programu malování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V příspěvku se čtenář dovídá informace, jak pracuji s žáky v programu malování v rámci informačních a komunikačních technologií. Dále zde může čtenář získat inspiraci, co lze v programu malování vytvářet a jak jej využít i v jiných předmětech, např. ve výtvarné výchově.
Autor Jan Šindelář
Celkem: 40