Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Informační a komunikační technologie

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Thinglink aneb Deutsche Städte interaktivně ve výuce němčiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Online aplikace Thinglink má široké využití nejenom v hodinách cizích jazyků. Jedná se o kreativní nástroj, který lze použít na místo klasických powerpointových prezentací. Žáci vytvářejí interaktivní multimediální díla s využitím německého jazyka, která následně vkládají do webových stánek, například do školní webové prezentace. Prezentovaný obsah se pak ukrývá pod ikonami na výsledném obrázku.
Autor Mgr. Ivana Brabcová

Školní sociální síť

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek pojednává o využití informačních technologií ve výuce dějepisu.
Autor Miroslav Dvořák

Informační a komunikační technologie v zrcadle duševního vlastnictví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje souvislosti informačních a komunikačních technologií a duševního vlastnictví. Dále jsou ve článku uvedeny úkoly pro možné začlenění tématu duševní vlastnictví do hodin IKT.
Autor Ondřej Košek

Vyhledávání a klíčová slova

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci postupně prochází třemi aktivitami. První aktivita je seznámí s principy poskytování informací na internetu a kategorizací informačních zdrojů, druhá prostřednictvím myšlenkové mapy umožní žákům předat vlastní zkušenosti ostatním spolužákům a třetí aktivita seznámí žáky s principy využívání klíčových slov.
Autor InGeneration

Webový prohlížeč

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Efektivní vyhledávání na internetu – webový prohlížeč a využití jeho základních funkcí pro ovládání, vyhledávání a zobrazování informací.
Autor InGeneration

V digitálním světě slušně a odpovědně

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci ve skupinách posuzují různé příklady chování při komunikaci v digitálním světě. Během vzájemné diskuse a spolupráce vytvářejí plakát, na který vyberou pět nejdůležitějších pravidel netikety.
Autor InGeneration

Umím říci NE!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita prostřednictvím hry posílí schopnost žáků bránit se šikaně na internetu a v mobilních sítích. Podporuje asertivní obranu žáka a seznamuje ho s různými možnostmi, jak se zachovat v obtížných situacích. V hlavní části aktivity skupiny žáků procházejí trasu se stanovišti a na každém rozhodují, jaké jednání by v situaci popsané na stanovišti bylo nejsprávnější. Učitel žáky v aktivitě doprovází, hlídá dodržování pravidel a poté vede závěrečnou reflexi a vyhodnocení.
Autor InGeneration

Identita online

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci pochopí rizika plynoucí ze sdílení osobních údajů v digitálním světě. Seznámí se s modelovými situacemi online služeb, které po uživatelích chtějí různé typy osobních údajů. Aktivita podporuje návyk dítěte, aby při volbě konkrétní online služby vždy přemýšlelo a chránilo své osobní údaje. Navazující aktivity vedou dítě ke spolupráci s rodiči, kteří dostávají tipy, jak online služby využívat tak, aby bylo dítě ochráněno před riziky zneužití osobních údajů.
Autor InGeneration

Odhalit záměr

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci procházejí pod vedením učitele různými dílčími aktivitami spojenými s různými formami žádostí zasílanými prostřednictvím online komunikace. Při činnosti žáci hodnotí možné záměry odesílatelů zpráv a dopady jejich slov a činů – jak pozitivních, tak negativních.
Autor InGeneration

Rozvoj klíčových kompetencí v jazykové výuce prostřednictvím mezinárodní spolupráce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek pojednává o portálu www.etwinning.net, na kterém si lze založit profil a vyhledat si partnerskou školu v největší evropské komunitě učitelů.
Autor Mgr. M. Baseggio, Mgr. P. Šabatková
Celkem: 126