Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Informační a komunikační technologie

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Padlet aneb Hobbys und Sport ve výuce němčiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Padlet je online aplikace a všestranný nástroj, který je jednoduchý na přípravu a intuitivní pro uživatele, kteří chtějí vkládat a soustředit obsah k jednomu tématu na jedno místo. Padlet lze využít v jakékoliv vyučovací hodině. Široké využití má zvláště v hodinách cizích jazyků. Místo klasických brainstormingových nástrojů či bez nutnosti připravovat žákům hlasovací zařízení lze žáky s využitím jejich mobilních zařízení vtáhnout a aktivizovat kdykoliv během hodiny.
Autor Mgr. Ivana Brabcová

Jak na internet: Gastronomie na internetu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Říká se, že člověk je tím, co jí. George Bernard Shaw zase řekl, že žádná láska není tak opravdová, jako láska k jídlu. V dnešní době to platí snad více než kdy dříve. Člověk, který si své jídlo nevybírá, se mnohdy stravuje bídně a čím dál tím více lidí v sobě nachází touhu po požitkářství a labužnictví. A to jak mezi lidmi, kteří rádi objevují a jsou ochotní se podělit o své zážitky s ostatními, tak i těmi, kteří jsou nerozhodní a ostýchaví a raději plánují na základě doporučení. Ať už stojíte na kterékoliv straně, Internet vám bude dobrým rádcem a pomocníkem.
Autor Akademie CZ.NIC

Jak na internet: Na co si dát pozor u poskytovatele připojení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hledáte-li vhodného poskytovatele připojení k Internetu, vězte, že ne všichni poskytují skutečně neomezené připojení. Český telekomunikační úřad (ČTÚ) na počátku roku 2014 v rámci pravidel síťové neutrality určil, že za službu přístupu k Internetu může být označována jen taková služba, kde nad rámec smluvně ujednaných datových objemů a rychlostí není blokována, zpomalována, znehodnocována nebo diskriminována žádná služba, obsah či aplikace (s výjimkami typu blokace přístupu např. k dětské pornografii a jejímu šíření). Jestli operátor službu označuje jako připojení k Internetu, pak by se mělo jednat o připojení k Internetu bez přívlastků (neomezené). Za předpokladu, že je připojení nabízeno pod jiným názvem (datová přípojka apod.), pak k omezení dojít může, ale v souladu s citovanými pravidly to musí jednoznačně deklarovat jako službu s omezením a takové omezení musí být popsáno i ve smluvních podmínkách.
Autor Akademie CZ.NIC

Matematika si s digi gramotností rozumí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek ukazuje propojení matematické a digitální gramotnosti. Zaměřuje se na příklady, jak je možné zařadit do výuky matematiky digitální technologie, a tím přispět k rozvoji digitální gramotnosti žáků a studentů. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Štěpánka Baierlová

Mé nejoblíbenější doplňky do Moodlu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tímto článkem chci ukázat případným čtenářům své zkušenosti s využitím Moodlu a vybraných doplňků do Moodlu.
Autor Jiří Hampeis

Školní muzikál „Ludvík“

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek seznamuje s celoškolním projektem Gymnasia Jižní Město – školním muzikálem Ludvík.
Autor Gymnasium Jižní Město

Gamebook

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Příspěvek se zabývá využitím gamebooku jako nového prostředku pro procvičování programování a algoritmizace. Jedná se o návrh projektu, ve kterém je možné v hodinách informatiky kombinovat učivo z více předmětů, především humanitních, čímž by mohlo být docíleno zvýšení atraktivity informatiky a jejího provázání s jinými tematickými celky rozvíjejícími obecné kompetence žáků.
Autor Petr Sál

První česká sdílená virtuální návštěva muzea v režii ZŠ Staňkov

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o svého druhu první akci, při níž se žáci několika škol zúčastnili interaktivní online virtuální návštěvy Domu dějin Holýšovska. K realizaci byly použity dnes celkem běžné videokonferenční a cloudové technologie.
Autor Mgr. Miloslav Khas

Tvoříme animovaný film

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Postup tvorby vlastního krátkého animovaného filmu, zkušenosti s realizací, žákovské práce.
Autor Milan Prikner

Malování s Malováním

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Několik příkladů, jak využít program Malování ve výce ICT.
Autor Jitka Rambousková
Celkem: 130