Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Informační a komunikační technologie

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

„Živá struktura“ v integraci předmětů výtvarná výchova a informatika

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Modelová lekce propojuje vzdělávací obsah výtvarné výchovy a ICT. Výsledky vlastní tvůrčí činnosti žáků (struktura – koláž) inspirované malbami Zdeňka Sýkory jsou dále rozvíjeny prostřednictvím animace. Dovednosti z oblasti ICT (práce se skenerem – skenování a ukládání skenovaného obrazu do počítače, jeho jednoduchá úprava v grafickém editoru – ořez, vylepšení expozice; instalace programu; rychlá orientace v jednoduchém animačním programu, osvojení si nástrojů programu, import a export obrázků do programu) jsou využívány pro rozvoj kreativity žáků a vytvoření dynamické kvality obrazu. Modelová lekce je ukázkou propojení tradičních obrazně vizuálních prostředků s prostředky nových médií.
Autor Mgr. Radka Růžičková, Ph.D.

Jak vytvořit pěkný dokument?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Formální úprava dokumentů s otázkou jazyka souvisí jen volně, ale je stejně důležitá jako pravopis. Určitou oporu má ve státní normě, která přesně stanoví, jak má která písemnost vypadat. V dnešní době záplavy informací je asi nejdůležitější, aby text byl přehledný, dobře čitelný, aby se v něm čtenář snadno orientoval, aby vypadal z typografického hlediska dobře, a navíc se při dalším zpracovávání choval dostatečně stabilně. Toho lze poměrně snadno dosáhnout, budete-li ve svých textech dodržovat několik jednoduchých pravidel...
Autor Michaela Ševečková

Jak na internet: Edutainment - škola hrou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Přístupy ke vzdělávání a učení se v běhu historie mnohokrát změnily. Byla období, která si žádala přísnou kázeň a dril. V jiných dobách se učitel snažil jít svým žákům naproti – tedy formulovat látku tak, aby byla v jejich světě a chápání dobře srozumitelná. V současnosti je obecný trend spíše čerpat z myšlenky učitele národů Jana Ámose Komenského a jeho Školy hrou. Obecně převládá snaha studenty a žáky učením bavit. A přesně tak vzniklo slovo Edutainment – spojením slov „education“ – vzdělávání a „entertainment“ – zábava. Je to tedy označení pro zábavné vzdělávání.
Autor Akademie CZ.NIC

Pravidla bezpečného internetu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Uvedení základních práv dětí při používání internetu na ochranu soukromí a bezpečnosti nejen vlastní, ale i rodičů a blízkých.
Autor Zdeněk Záliš

Digitální stopa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se za pomoci pracovního listu a doplňujících praktických aktivit postupně seznamují s problematikou tvorby normální a digitální stopy. Pracují a diskutují nejprve samostatně a pak ve smíšených dvojicích (děvče a chlapec). Učitel žáky v aktivitě doprovází a podporuje, při závěrečné diskuzi zaznamenává zajímavé postřehy a provede jejich zhodnocení.
Autor InGeneration

Vyhledávací rozcvička

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Digitální učební materiál, který můžete využít pro zahájení mnoha různých témat z informatiky. Lze využít pro otestování základních znalostí žáků v práci s internetem. Hravá forma žáky baví.
Autor Mira Friedrichová

Co může viset na vlásku?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Již mnohokrát jsem slyšel, že něco viselo na vlásku. Autor to jistě myslel obrazně, ale napadlo mne, že by mohlo být docela zajímavé změřit, co by takový skutečný vlas unesl. Nějakou dobu jsem tuto myšlenku nosil v hlavě (a nechával růst vlasy nejen na své hlavě), až jsem se odhodlal k činu a trochu si ty vlasy proměřil.
Autor Jakub Jermář

Využití programu GEOGEBRA pro tvorbu interaktivních aplikací, které nemají s matematikou nic společného

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Pro tvorbu interaktivních aplikaci je hojně využívána výuková aplikace GeoGebra. Tuto aplikaci i práci s ní již popisují články na tomto portálu. GeoGebra je vnímána jako nástroj pro matematiku, fyziku. Dovolte, abych se podíval na tento program a jeho využití ve výuce trošku z jiného úhlu.
Autor Jaroslav Zavadil

Digitální svět

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci posuzují různá digitální zařízení, určují jejich účel a možnosti využití. Při vzájemné diskusi a spolupráci sestavují myšlenkovou mapu digitálních zařízení.
Autor InGeneration

Stopovačka s QR kódy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem této aktivity je seznámit žáky s QR kódy, jejich používáním, využitím a přínosem. V průběhu této hry budou žáci nejen skenovat QR kód, ale také používat ostatní IT technologie.
Autor Bc. Miloslav Khas
Celkem: 126