Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
„Živá struktura“ v integraci předmětů výtvarná výchova a informatika
| Modelová lekce propojuje vzdělávací obsah výtvarné výchovy a ICT. Výsledky vlastní tvůrčí činnosti žáků (struktura – koláž) inspirované malbami Zdeňka Sýkory jsou dále rozvíjeny prostřednictvím animace. Dovednosti z oblasti ICT (práce se skenerem – skenování a ukládání skenovaného obrazu do počítače, jeho jednoduchá úprava v grafickém editoru – ořez, vylepšení expozice; instalace programu; rychlá orientace v jednoduchém animačním programu, osvojení si nástrojů programu, import a export obrázků do programu) jsou využívány pro rozvoj kreativity žáků a vytvoření dynamické kvality obrazu. Modelová lekce je ukázkou propojení tradičních obrazně vizuálních prostředků s prostředky nových médií.  | Mgr. Radka Růžičková, Ph.D. |
|
|
| |
|
06. 12. 2011 |
14217 |
Zvukoví experimentátoři
| Tento vícehodinový projekt žákům z nezvyklého úhlu přiblíží proces experimentální umělecké tvorby a napomůže rozvoji jejich kreativity. Projekt mezipředmětově propojuje ICT a hudební výchovu.  | Petr Čenský |
|
|
| |
|
11. 02. 2011 |
6110 |
Zuby na draka
| Návrh strukturované výukové jednotky pro 1. stupeň ZŠ, vzdělávací obor Člověk a jeho svět, tematický okruh Člověk a jeho zdraví, při níž jsou současně rozvíjeny dovednosti žáků, které souvisí s využíváním moderních technologií, a průřezové téma Osobnostní a sociální výchova.  | Mgr. Simona Šedá |
|
|
| |
|
27. 01. 2016 |
6866 |
Zkušenosti o jiných kulturách na Czechkid I.
| Pomocí následujících aktivit si vám dovolujeme představit Czechkid, komplexní internetový a interaktivní nástroj pro zavedení multikulturní výchovy (dále jen MKV) do škol. Na stránkách se žáci setkávají prostřednictvím několika postav a jejich rozhovorů s běžnými životními situacemi, se kterými přicházejí do styku děti docházející do českých škol, děti českých, vietnamských, německých a jiných rodičů. Prezentované postavy různých kultur vyskytujících se v České republice představují žákům své rodiny, zvyklosti a se svými přáteli si povídají o nejrůznějších tématech. Stránky obsahují různé informace, rozhovory, slovníček, portréty postav. Jsou doplněny teoretickými texty pro pedagogy, které přímo navazují na témata rozhovorů našich postav.  | Mgr. Jiří Kocourek |
|
|
| |
|
19. 01. 2011 |
8593 |
www.žádný problém
| Během tohoto dlouhodobého projektu by se žáci měli zdokonalit ve využívání počítače v každodenním životě a společnými silami vytvořit internetové stránky své třídy. Projekt poskytuje velké množství prostoru pro vlastní iniciativu žáků a pro propojení učiva jednotlivých předmětů.  | Mirka Gardoňová |
|
|
| |
1 komentář |
26. 04. 2010 |
10412 |
Webový prohlížeč
| Efektivní vyhledávání na internetu – webový prohlížeč a využití jeho základních funkcí pro ovládání, vyhledávání a zobrazování informací.  | InGeneration |
|
|
| |
|
14. 01. 2014 |
4206 |
Webnode pro školy
| Vytvořit si webové stránky bez znalosti programování není v dnešní době již žádný problém pro většinu z nás. Vlastní webové prezentace mají už i žáci na 1. stupni. Nabídku formou redakčních systémů, kde si uživatelé vytváří stránky pomocí předdefinovaných šablon, nabízí např. Webnode (http://www.webnode.cz), eStránky.cz (http://www.estranky.cz/), Webgarden (http://www.webgarden.cz/), WebSnadno (http://www.websnadno.cz/) či Google Sites (http://sites.google.com/). Jeden z výše uvedených systémů je uzpůsoben přímo pro školy, a to tak, že máte plnou kontrolu nad založením, editací a případným zakázáním žákovských účtů. Jak celý projekt funguje v praxi, se vám pokusím popsat z pozice učitele (Modul pro učitele) i žáka v následujícím článku.  | Mgr. Otmar Němec |
|
|
| |
1 komentář |
30. 05. 2012 |
5879 |
Významné osobnosti Jindřichova Hradce
| Žáci zpracují prezentaci o významné osobnosti, která působila nebo měla velký význam pro město Jindřichův Hradec. Výsledná prezentace je použita jako výukový materiál pro předměty dějepis, fyzika, hudební výchova, literatura.  | Miroslava Chrstošová |
|
|
| |
|
23. 05. 2008 |
6667 |
Využití služby Posterous
| Ukázka možností použití webové služby Posterous ve výuce. Tento způsob práce se nemusí omezit pouze na výuku informatiky, ale je snadno realizovatelný v každém předmětu.  | Jitka Rambousková |
|
|
| |
1 komentář |
14. 06. 2011 |
5677 |
Využití programu GEOGEBRA pro tvorbu interaktivních aplikací, které nemají s matematikou nic společného
| Pro tvorbu interaktivních aplikaci je hojně využívána výuková aplikace GeoGebra. Tuto aplikaci i práci s ní již popisují články na tomto portálu. GeoGebra je vnímána jako nástroj pro matematiku, fyziku. Dovolte, abych se podíval na tento program a jeho využití ve výuce trošku z jiného úhlu.  | Jaroslav Zavadil |
|
|
| |
1 komentář |
14. 07. 2011 |
6110 |