Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Matematika a její aplikace > 2. stupeň > Matematika a její aplikace > Geometrie v rovině a v prostoru

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Matematika v galeriích II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Vyžití výtvarných děl pro aktivity v hodinách matematiky s možným zapojením ICT.
Autor Eva Zelendová

Objemný deváťák

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ukázka skupinové aktivity žáků 9. ročníku, v rámci které si procvičí výpočet objemu těles.
Autor Hana Pilařová

Využití stavebnice při výuce matematiky na základní škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hlavní část praktického článku popisuje realizaci výukových aktivit využívajících stavebnici Polydron v planimetrii i stereometrii na základní škole. Uplatňuje především metodu skupinového cvičení žáků s podporou trojrozměrných pomůcek sestavovaných ze stavebnice. Žáci procvičují hlavně prostorovou představivost, ale i kompletní dovednosti získané na seznamovacích hodinách se stereometrickými tělesy a výpočtem jejich povrchů i objemů. Výuka je určena především žákům základních škol. Ideální počet žáků třídy je 16–20 (třída půlená). Zaměstnání lze však realizovat i ve skupinách větších.
Autor Zbyněk Tůma

Využití dynamické geometrie při výuce v 8. ročníku základní školy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V článku dokumentuji svoje zkušenosti se softwarem GeoGebra při výuce matematiky na základní škole. V práci je demonstrováno použití softwaru GeoGebra při výuce matematiky žáků 8. ročníku ZŠ na jednom konkrétním příkladu z tematického celku Kruh, Kružnice. Článek inspiruje pedagogy k dalšímu možnému využití programu v dalších tematických celcích 8. ročníku. Volně navazuje na zveřejněné články o využití programu GeoGebra v 6. a 7. ročníku ZŠ.
Autor Miroslava Huclová

Objevujeme vlastnosti osové souměrnosti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe seznamuje čtenáře s konkrétní vyučovací hodinou, která proběhla v rámci předmětu Matematika v šestém ročníku základní školy Čtyřlístek v Uherském Hradišti. Jedná se o úvodní hodinu projektu, který je zaměřen na posílení zájmu žáků o geometrii (osová souměrnost) a o matematiku obecně.
Autor PhDr. Věra Olšáková

Pythagorova věta a osa úsečky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V článku jsou obsaženy zajímavé příklady na Pythagorovu větu a osu úsečky.
Autor Jan Houska

Naše třída

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Popis aktivit pro tři vyučovací hodiny matematiky v 9. ročníku (tematický celek Podobnost) nebo v 7. ročníku (tematický celek Poměr)
Autor Hana Pilařová

Hrad

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Skupinová výuka v hodinách matematiky
Autor Jana Šenfelderová

Kruh a válec ve slovních úlohách

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje osm slovních úloh zaměřených na využití znalostí o kruhu a válci. Každá slovní úloha obsahuje navíc informace a úkoly související s jiným oborem nebo průřezovým tématem.
Autor Milada Kyselovská

Využití dynamické geometrie při výuce v 7. ročníku základní školy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V článku dokumentuji svoje zkušenosti se softwarem GeoGebra při výuce matematiky na základní škole. V práci je demonstrováno použití softwaru GeoGebra při výuce matematiky žáků 7. ročníku ZŠ na třech příkladech z učiva středová souměrnost, rovnoběžník a shodnost trojúhelníků.
Autor Miroslava Huclová
Celkem: 21