Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Matematika a její aplikace > 2. stupeň > Matematika a její aplikace > Geometrie v rovině a v prostoru

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Matematika v galeriích II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Vyžití výtvarných děl pro aktivity v hodinách matematiky s možným zapojením ICT.
Autor Eva Zelendová

Matematika v galeriích

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek přináší inspirace pro hledání souvislostí mezi rozvojem matematické gramotnosti a výtvarnými díly. Obsahuje tři konkrétní (v praxi ověřené) aktivity pro žáky základních škol včetně pracovních listů.
Autor Eva Zelendová

CLIL: Osová souměrnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek integruje vzdělávací obsah oborů matematika a anglický jazyk a přináší téma Osové souměrnosti. V pořadí 8. výukový plán je zařazen do publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ dostupné z http://clil.nuv.cz a je vystaven na principech 4 C´s Prof. Do Coyle (stejně jako ostatní články seriálu CLIL v praxi).
Autor Eva Seidlová

Objemný deváťák

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ukázka skupinové aktivity žáků 9. ročníku, v rámci které si procvičí výpočet objemu těles.
Autor Hana Pilařová

Geometrie, GeoGebra a potřeba přesnosti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem článku je představit možnosti prostředí dynamické geometrie (konkrétně programu GeoGebra) na příkladu konstrukce kružnice vepsané a opsané trojúhelníku. Článek se zaměřuje na výhody dynamického prostředí a možnosti využití výpočetní techniky (včetně interaktivní tabule) ve výuce.
Autor Antonín Jančařík

Využití stavebnice při výuce matematiky na základní škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hlavní část praktického článku popisuje realizaci výukových aktivit využívajících stavebnici Polydron v planimetrii i stereometrii na základní škole. Uplatňuje především metodu skupinového cvičení žáků s podporou trojrozměrných pomůcek sestavovaných ze stavebnice. Žáci procvičují hlavně prostorovou představivost, ale i kompletní dovednosti získané na seznamovacích hodinách se stereometrickými tělesy a výpočtem jejich povrchů i objemů. Výuka je určena především žákům základních škol. Ideální počet žáků třídy je 16–20 (třída půlená). Zaměstnání lze však realizovat i ve skupinách větších.
Autor Zbyněk Tůma

Objevujeme vlastnosti osové souměrnosti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe seznamuje čtenáře s konkrétní vyučovací hodinou, která proběhla v rámci předmětu Matematika v šestém ročníku základní školy Čtyřlístek v Uherském Hradišti. Jedná se o úvodní hodinu projektu, který je zaměřen na posílení zájmu žáků o geometrii (osová souměrnost) a o matematiku obecně.
Autor PhDr. Věra Olšáková

Využití dynamické geometrie při výuce v 8. ročníku základní školy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V článku dokumentuji svoje zkušenosti se softwarem GeoGebra při výuce matematiky na základní škole. V práci je demonstrováno použití softwaru GeoGebra při výuce matematiky žáků 8. ročníku ZŠ na jednom konkrétním příkladu z tematického celku Kruh, Kružnice. Článek inspiruje pedagogy k dalšímu možnému využití programu v dalších tematických celcích 8. ročníku. Volně navazuje na zveřejněné články o využití programu GeoGebra v 6. a 7. ročníku ZŠ.
Autor Miroslava Huclová

Krychle jsou vrženy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Popis bloku deseti vyučovacích hodin na téma Krychle (6. ročník). Obsahuje PL a užitečné odkazy, které lze využít nejen pro daný tematický celek.
Autor Hana Pilařová

Naše třída

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Popis aktivit pro tři vyučovací hodiny matematiky v 9. ročníku (tematický celek Podobnost) nebo v 7. ročníku (tematický celek Poměr)
Autor Hana Pilařová
Celkem: 21