Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Matematika a její aplikace > 2. stupeň > Matematika a její aplikace > Číslo a proměnná > modeluje a řeší situace s využitím dělitelnosti...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

CLIL: Dělitelnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
CLIL výukový plán pro integraci angličtiny a matematiky na téma Dělitelnost.
Autor Prof. RNDr. Jarmila Novotná CSc.

Dělitelnost v úlohách matematických soutěží

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
V příloze příspěvku naleznete řešené úlohy, které lze využít na 2. stupni základních škol nebo na nižším stupni gymnázií pro práci s nadanými žáky.
Autor prof. RNDr. Pavel Tlustý CSc.

Největší společný dělitel a nejmenší společný násobek

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Rozšíření tématu „Největší společný dělitel a nejmenší společný násobek” s využitím volně dostupných interaktivních ukázek.
Autor Antonín Jančařík

Logická matematická soutěž – pokračování 1

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Dvě nová zadání soutěžního testu s uvedeným správným řešením úloh.
Autor Jiří Houser

Logická matematická soutěž

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Informace o vzniku a organizaci matematické soutěže v SPŠ v Novém Městě nad Metují je doplněna ukázkou soutěžního testu s uvedeným řešením úloh.
Autor Jiří Houser

Prokládání polynomiální funkce zadanými body

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Článek představuje polynomiální interpolace, tj. prokládání polynomiální křivky danými body, ve formě výukového materiálu (nejen) k samostudiu pro nadané žáky. Tento materiál může být odrazovým můstkem pro seminární práce a projekty.
Autor Karel Pazourek

Matematická rozcvička jako prostředek k rozvíjení požadovaných kompetencí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Procvičování pamětního počítání zábavnou formou.
Autor Ivana Hotová

Pavoučí matematika

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Autorka příspěvku nabízí ukázku tematicky zaměřené výuky, která se uskutečnila v rámci vyučovacího předmětu matematika. Stěžejní náplň byla realizována ve třech částech (během jednoho týdne). První den proběhl 135 minutový blok (tři vyučovací hodiny), druhý a třetí den po jedné vyučovací hodině (2x45 minut). Následovala individuální práce žáků na aplikační úloze a společné vytváření sbírky úloh. Veškeré postřehy, dotazy, náměty byly řešeny při hodinách matematiky.
Autor Jitka Linhartová

Aritmetické rozcvičky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V příspěvku je popsáno několik rozcviček s aritmetickou a algebraickou tematikou. Ke všem rozcvičkám je připojen komentář, jak s úlohami pracovat a jak je při výuce matematiky použít.
Autor Peter Krupka

Několik nestandardních úloh k tematickému okruhu Číslo a proměnná

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V následujícím příspěvku je uvedeno několik nestandardních úloh k tematickému okruhu Číslo a proměnná. Uvedené příklady mohou přispívat k rozvíjení paměti žáků prostřednictvím numerických výpočtů, k osvojení algoritmu početních operací, k rozvíjení kombinatorického myšlení, k vytváření hypotéz a jejich ověřování.
Autor Růžena Blažková
Celkem: 10