Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matematika trochu jinak
| Příspěvek (digitální učební materiál / praktický příspěvek s náměty) reflektuje očekávané výsledky učení u žáků na 2. stupni základních škol a obsahuje blok učebních činností, úloh a metod aplikovatelných v hodinách matematiky právě na druhém stupni ZŠ. Náš příspěvek se jmenuje Matematika trochu jinak a budeme se mu věnovat ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace. Naším záměrem je rozvíjet především gramotnost matematickou, ovšem některými úlohami se dotkneme i zbývajících dvou, tedy čtenářské a digitální.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Zuzana Cibulková |
|
|
| |
|
28. 05. 2019 |
1705 |
Teorie relativity na základní škole?
| Článek se zabývá tématem, do jaké míry je možné aplikovat některé aspekty speciální teorie relativity na základní škole. Ukazuje, že některé fyzikální vztahy ze speciální teorie relativity, které se zdají příliš komplikované pro účely fyziky na základní škole, mohou být zajímavým materiálem pro procvičování algebraických operací v základoškolské matematice.  | Zdeněk Hromádka |
|
|
| |
|
18. 12. 2018 |
2349 |
CLIL: Dělitelnost
| CLIL výukový plán pro integraci angličtiny a matematiky na téma Dělitelnost.  | Prof. RNDr. Jarmila Novotná CSc. |
|
|
| |
|
18. 10. 2013 |
6534 |
Využití programu Derive při výuce žáků v 9. ročníku základní školy
| Příspěvek demonstruje použití systému počítačové algebry Derive při výuce matematiky na druhém stupni základní školy. Teoretická část příspěvku se zabývá analýzou využití algebraického software na základní škole při výuce. Vyčleňuje učivo vhodné pro výuku s podporou počítačového programu, stanovuje cíle a použité vyučovací metody. Praktická část udává typové příklady vhodné pro práci s programem. V těchto příkladech je zaznamenán režim programu Derive, tipy do výuky pro učitele a časté chyby žáků při práci s programem Derive. Příspěvek volně navazuje na články Využití programu Derive při výuce žáků v 6. ročníku základní školy, Využití programu Derive při výuce žáků v 7. ročníku základní školy a Využití programu Derive při výuce žáků v 8. ročníku základní školy.  | Miroslava Huclová |
|
|
| |
|
20. 05. 2013 |
4791 |
Využití programu Derive při výuce žáků v 7. ročníku základní školy
| Příspěvek demonstruje použití systému počítačové algebry Derive při výuce matematiky na druhém stupni základní školy. Teoretická část příspěvku se zabývá analýzou využití algebraického software při výuce na základní škole. Vyčleňuje učivo vhodné pro výuku s podporou počítačového programu, stanovuje cíle a použité vyučovací metody. Praktická část uvádí typové příklady vhodné pro práci s programem. V těchto příkladech je zaznamenán režim programu Derive, tipy do výuky pro učitele a časté chyby žáků při práci s programem Derive. Příspěvek volně navazuje na článek Využití programu Derive při výuce žáků v 6. ročníku základní školy zveřejněný na Metodickém portálu RVP.  | Miroslava Huclová |
|
|
| |
|
11. 02. 2013 |
3669 |
Tři týdny s finanční matematikou
| Článek popisuje některé aktivity použité při práci v tematickém celku Finanční matematika v 9. ročníku.  | Hana Pilařová |
|
|
| |
2 komentáře |
13. 06. 2012 |
6859 |
Druhá mocnina – výzkumný přístup
| Jedním z témat výuky matematiky na základní škole je i druhá mocnina přirozeného čísla. Následující text se snaží metodicky obsáhnout toto téma a inspirovat k pojetí aktivizujícímu žáky k přemýšlení, vlastní jednoduché výzkumné činnosti a vyvozování závěrů z ní.  | Stanislav Novák |
|
|
| |
3 komentáře |
31. 05. 2012 |
15524 |
Rychlé peníze
| Příklad dobré praxe seznamuje čtenáře s konkrétní vyučovací hodinou, která proběhla v rámci volitelného semináře Cvičení z matematiky v devátém ročníku Základní školy Pardubice, J. Ressla 2258. Téma půjček je ve výuce představeno na modelovém příběhu rodiny Resslových.  | Mgr. Jana Plíšková |
|
|
| |
|
14. 12. 2011 |
9638 |
Vánoční jarmark
| Příspěvek ukazuje, jakým způsobem je připravován Vánoční jarmark v ZŠ a MŠ Brno, Jihomoravské náměstí 2. Příklad dobré praxe seznamuje čtenáře s přípravnou fází, kdy žáci 9. ročníku stanovují cenu výrobků, které budou vyrábět a následně na jarmarku prodávat. Výtěžek z jarmarku je poskytován na charitu (na adopci na dálku).  | Mgr. Hana Dohnalová |
|
|
| |
1 komentář |
07. 12. 2011 |
9954 |
Výroba a využití zlomkovnice
| Článek obsahuje popis výroby zlomkovnice a možnosti využití zlomkovnice v hodinách matematiky.  | Alena Tučímová |
|
|
| |
1 komentář |
23. 09. 2011 |
10761 |