Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Matematika a její aplikace > 2. stupeň > Matematika a její aplikace

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Matematická rozcvička jako prostředek k rozvíjení požadovaných kompetencí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Procvičování pamětního počítání zábavnou formou.
Autor Ivana Hotová

Pavoučí matematika

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Autorka příspěvku nabízí ukázku tematicky zaměřené výuky, která se uskutečnila v rámci vyučovacího předmětu matematika. Stěžejní náplň byla realizována ve třech částech (během jednoho týdne). První den proběhl 135 minutový blok (tři vyučovací hodiny), druhý a třetí den po jedné vyučovací hodině (2x45 minut). Následovala individuální práce žáků na aplikační úloze a společné vytváření sbírky úloh. Veškeré postřehy, dotazy, náměty byly řešeny při hodinách matematiky.
Autor Jitka Linhartová

Matematické soupeření - aktivizující prvek v hodině matematiky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Návrh na zpestření hodiny matematiky u mladších žáků (8. třída ZŠ, 3. ročník osmiletého nebo 1. ročník šestiletého gymnázia) při procvičování řešení úloh s využitím lineárních rovnic o jedné neznámé. Článek též obsahuje soubor deseti slovních úloh ve formě kartiček (včetně řešení).
Autor Alena Jedličková

Písemná práce z matematiky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita je zaměřená na možnost volby žáků při řešení matematických úloh s následnou diskusí, podle čeho úlohy vybírali.
Autor Irena Dvořáková

Několik nestandardních úloh k tematickému okruhu Číslo a proměnná

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V následujícím příspěvku je uvedeno několik nestandardních úloh k tematickému okruhu Číslo a proměnná. Uvedené příklady mohou přispívat k rozvíjení paměti žáků prostřednictvím numerických výpočtů, k osvojení algoritmu početních operací, k rozvíjení kombinatorického myšlení, k vytváření hypotéz a jejich ověřování.
Autor Růžena Blažková

CLIL: Dělitelnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
CLIL výukový plán pro integraci angličtiny a matematiky na téma Dělitelnost.
Autor Prof. RNDr. Jarmila Novotná CSc.

Využití programu Derive při výuce žáků v 7. ročníku základní školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek demonstruje použití systému počítačové algebry Derive při výuce matematiky na druhém stupni základní školy. Teoretická část příspěvku se zabývá analýzou využití algebraického software při výuce na základní škole. Vyčleňuje učivo vhodné pro výuku s podporou počítačového programu, stanovuje cíle a použité vyučovací metody. Praktická část uvádí typové příklady vhodné pro práci s programem. V těchto příkladech je zaznamenán režim programu Derive, tipy do výuky pro učitele a časté chyby žáků při práci s programem Derive. Příspěvek volně navazuje na článek Využití programu Derive při výuce žáků v 6. ročníku základní školy zveřejněný na Metodickém portálu RVP.
Autor Miroslava Huclová

Problémové úlohy v matematice

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Zkušenosti s problémovými úlohami v matematice a s jejich uplatněním ve výuce na základní škole.
Autor Jana Šenfelderová

Hrad

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Skupinová výuka v hodinách matematiky
Autor Jana Šenfelderová

Aktivní matematika

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek zahrnuje dvě aktivity – Kupka plná otazníků a Matematická samoobsluha. Autorka článku je vybrala jako ukázku metod, které se jí osvědčily ve výuce matematiky a přírodních věd. Jejich předností je aktivizace žáků, zapojení do organizace výuky a vlastního učení, možnost pracovat skupinově, odlišit množství a úroveň úkolů podle individuálních schopností. Snahou je dát každému z dětí šanci na uplatnění a na osobní úspěch. Uvedené metody lze použít i ve výuce jiného vyučovacího předmětu a hlavně dávají možnost propojování témat napříč předměty.
Autor Martina Kvasilová
Celkem: 80