Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matematika trochu jinak
| Příspěvek (digitální učební materiál / praktický příspěvek s náměty) reflektuje očekávané výsledky učení u žáků na 2. stupni základních škol a obsahuje blok učebních činností, úloh a metod aplikovatelných v hodinách matematiky právě na druhém stupni ZŠ. Náš příspěvek se jmenuje Matematika trochu jinak a budeme se mu věnovat ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace. Naším záměrem je rozvíjet především gramotnost matematickou, ovšem některými úlohami se dotkneme i zbývajících dvou, tedy čtenářské a digitální.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Zuzana Cibulková |
|
|
| |
|
28. 05. 2019 |
1742 |
Matematika si s digi gramotností rozumí
| Článek ukazuje propojení matematické a digitální gramotnosti. Zaměřuje se na příklady, jak je možné zařadit do výuky matematiky digitální technologie, a tím přispět k rozvoji digitální gramotnosti žáků a studentů.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Štěpánka Baierlová |
|
|
| |
|
04. 02. 2019 |
1666 |
Matematické (nejen) otázky a odpovědi v digitálním světě
| Článek se zabývá rozvíjením digitální gramotnosti nejen v oblasti matematiky využitím dostupných online zdrojů. Nejprve ukazuje využití Google kalkulačky jako běžně dostupného a známého nástroje pro vyhledávání informací. V následující části se věnuje využití znalostního vyhledávače Wolfram Alpha.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Roman Podlena |
|
|
| |
|
03. 01. 2019 |
1492 |
Teorie relativity na základní škole?
| Článek se zabývá tématem, do jaké míry je možné aplikovat některé aspekty speciální teorie relativity na základní škole. Ukazuje, že některé fyzikální vztahy ze speciální teorie relativity, které se zdají příliš komplikované pro účely fyziky na základní škole, mohou být zajímavým materiálem pro procvičování algebraických operací v základoškolské matematice.  | Zdeněk Hromádka |
|
|
| |
|
18. 12. 2018 |
2360 |
Žíznivé úspory
| Aktivita Žíznivé úspory je příkladem propojení rozvoje čtenářské, digitální a matematické gramotnosti prostřednictvím velmi aktuálního tématu – spotřeba vody. Pro pochopení všech souvislostí je určena pro žáky osmých nebo devátých ročníků.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | RNDr. Eva Zelendová |
|
|
| |
|
17. 10. 2018 |
1896 |
Využití periodické soustavy prvků v hodinách matematiky, fyziky a přírodopisu
| Článek představuje zajímavou aktivitu propojující chemii s matematikou, fyzikou či přírodopisem.  | RNDr. Eva Zelendová |
|
|
| |
1 komentář |
20. 04. 2016 |
11067 |
Matematika v galeriích II
| Vyžití výtvarných děl pro aktivity v hodinách matematiky s možným zapojením ICT.  | Eva Zelendová |
|
|
| |
|
17. 12. 2015 |
3643 |
Finanční Matematika pro všechny II.
| Článek představuje tři příklady dobré praxe pro rozvoj finanční gramotnosti na základních a středních školách.  | Eva Zelendová |
|
|
| |
|
15. 12. 2015 |
4528 |
Matematika v galeriích
| Článek přináší inspirace pro hledání souvislostí mezi rozvojem matematické gramotnosti a výtvarnými díly. Obsahuje tři konkrétní (v praxi ověřené) aktivity pro žáky základních škol včetně pracovních listů.  | Eva Zelendová |
|
|
| |
|
02. 12. 2014 |
12450 |
CLIL: Slovní úlohy z praxe
| Jak žákům zprostředkovat užitečnost matematiky pro jejich praktický život? Je možné aktivizovat žáky k pěstování důvěry ve vlastní schopnosti i soustavné sebekontrole prostřednictvím matematiky a anglického jazyka? CLIL výukový plán nutí žáky užít logickou úvahu a hledat různé metody řešení z reálného života. Je součástí seriálu CLIL v praxi a najdete ho v online publikaci Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ na http://clil.nuv.cz.  | Eva Seidlová |
|
|
| |
|
02. 04. 2014 |
6937 |