Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
V učebnicích a pracovních sešitech najdeme cvičení na čtení či doplňování grafů. Považujeme za důležité, aby měli žáci také možnost sledovat celý proces vzniku grafu – a tomu jsou věnované 3 tipy/kapitoly článku.
Autor Pavlína Hublová
Číslo a početní operace. Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly, řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (číselné řady). Žák provádí zpaměti jednoduché početní operace, počítá předměty v daném souboru, řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (prostorová představivost). Závislosti, vztahy a práce s daty. Žák doplňuje tabulky a schémata, řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. prostorová představivost).
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. prostorová představivost). Geometrie v rovině a v prostoru. Žák rozezná jednoduchá tělesa, využívá shodnost.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. kombinatorické dovednosti). Geometrie v rovině a v prostoru. Žák rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Číslo a početní operace. Žák užívá lineární uspořádání, zobrazí čísla na číselné ose. Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. prostorová představivost).
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Číslo a početní operace. Žák užívá lineární uspořádání. Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. prostorová představivost). Žák pracuje s číselnou řadou.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Číslo a početní operace. Žák používá přirozená čísla, počítá předměty v daném souboru. Geometrie v rovině a v prostoru. Žák porovnává velikosti útvarů, pozná podobné útvary. Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. učivo prostorová představivost).
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Publikace Od blechy po slona Lenky Pecharové s podtitulem Zábavná matematika pro 1. stupeň ZŠ (vydalo nakladatelství Portál) přináší řadu zajímavých matematických úloh ze zvířecí říše. Kromě zadání úloh najdete v knize také krátké zvířecí medailonky, které je třeba velmi pozorně číst, protože často obsahují údaje potřebné k vyřešení úlohy. Dochází tak propojení matematiky s přírodovědou, českým jazykem a vlastivědou. Své místo najde tato sbírka i v knihovničce učitelů 2. st. ZŠ.
Autor Lenka Pecharová
Příklad dobré praxe ukazuje, jak je možné prostřednictvím matematiky přiblížit žákům události z nedávné historie našeho státu související se státním svátkem 17. listopadu. Vyučovací hodina matematiky je zaměřena na práci se soustavou souřadnic ve čtvercové síti. Klade si za cíl zajímavým způsobem přiblížit žákům práci se souřadnicemi, naučit je orientovat se ve čtvercové síti a rozvíjet kreativitu.
Autor Mgr. Dagmar Chvílová
Znají to všichni pedagogové. Žákům je zadána samostatná práce a na její řešení potřebuje každý jiný čas. Jak ale zabavit a ne pouze zaměstnat ty žáky, kteří bývají s úkoly velice rychle hotovi? Zde je jedna z možností.
Autor Mirka Gardoňová