Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Matematika a její aplikace > 1. stupeň > Matematika a její aplikace > Geometrie v rovině a v prostoru > 1. období > rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Metody práce v geometrii na 1. stupni ZŠ: Úvod

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Užití tradiční metody řešení geometrických úloh – rýsování – je u žáka mladšího školního věku omezené. Lze však použít i další metody: kreslení a vybarvování, překládání a stříhání papíru, skládání s mozaikami a stavby ze stavebnic a přirozeně i výpočty, což autorka dokládá řadou praktických ukázek.
Autor Alena Ošpesová

Mandaly - geometrické magično

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Náměty pro využití mandal při výuce geometrie.
Autor Petra Schindlerová

Krychlové stavby

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hejného metoda posiluje budování schémat, napojuje je na sebe a vyvozuje z nich konkrétní úsudky. Děti poznávají vlastnosti krychle a co všechno se dá z krychlí stavět.
Autor Prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.

ZŠ - Třídění

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Geometrie v rovině a v prostoru. Žák rozezná a pojmenuje základní rovinné útvary. Porovnává velikosti útvarů. Číslo a početní operace. Žák využívá znalostí malé násobilky.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

ZŠ - Rytmus a kombinatorika

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. kombinatorické dovednosti). Geometrie v rovině a v prostoru. Žák rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

ZŠ - Geometrie v rovině

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Geometrie v rovině a v prostoru. Žák modeluje základní rovinné útvary. Žák porovnává velikost útvarů, rozlišuje shodné a podobné útvary.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

ZŠ - Geometrie v prostoru

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. prostorová představivost). Geometrie v rovině a v prostoru. Žák rozezná jednoduchá tělesa, využívá shodnost.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

Centra aktivit: Podzim s drakem Mrakem – geometrické tvary a logické řady

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci 1. ročníku během pěti dnů pracují v centrech aktivit a plní úkoly ze zadání, které jim přednese učitel/ka. V hodnotícím kruhu svou práci prezentují. Po skončení cyklu rozpoznají znaky podzimu, pojmenují je, zároveň také rozeznají a pojmenují geometrické tvary. Kontrola prací dětí slouží vyučujícímu jako zpětná vazba těchto projektových dnů.
Autor Učitelé škol zapojených v projektu

Druháci a matematika II. Tvary věcí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Téma poznáváme geometrické tvary je prvním geometrickým tématem ve 2. ročníku a je v podstatě opakováním a prohloubením učiva 1. ročníku. Mělo by být probíráno souběžně s prvním aritmetickým tématem opakujeme čísla do 20. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, a pokud možno i s modely (papírovými) geometrických útvarů.
Autor Marie Janků

Druháci a matematika IV. Vyznačujeme body

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Toto téma je druhým geometrickým tématem kolekce Druháci a matematika. Mělo by být probíráno souběžně s druhým aritmetickým tématem Opakujeme sčítání, odčítání do 20 bez přechodu přes 10 tak, aby žáci uměli vyznačovat body již při zahájení aritmetického tématu Násobení dělení do 20. Vyznačování bodů navazuje na činnost žáků na hřišti (v tělocvičně), kdy si křížkem každý vyznačí svoje místo a označí si je písmenem. Rozběhnou se a pak se na svoje místo vrátí.
Autor Marie Janků
Celkem: 12