Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Matematika a její aplikace > 1. stupeň > Matematika a její aplikace > Geometrie v rovině a v prostoru > 1. období > rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Metody práce v geometrii na 1. stupni ZŠ: Úvod

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Užití tradiční metody řešení geometrických úloh – rýsování – je u žáka mladšího školního věku omezené. Lze však použít i další metody: kreslení a vybarvování, překládání a stříhání papíru, skládání s mozaikami a stavby ze stavebnic a přirozeně i výpočty, což autorka dokládá řadou praktických ukázek.
Autor Alena Ošpesová

Mandaly - geometrické magično

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Náměty pro využití mandal při výuce geometrie.
Autor Petra Schindlerová

Druháci a matematika II. Tvary věcí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Téma poznáváme geometrické tvary je prvním geometrickým tématem ve 2. ročníku a je v podstatě opakováním a prohloubením učiva 1. ročníku. Mělo by být probíráno souběžně s prvním aritmetickým tématem opakujeme čísla do 20. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, a pokud možno i s modely (papírovými) geometrických útvarů.
Autor Marie Janků

Krychlové stavby

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hejného metoda posiluje budování schémat, napojuje je na sebe a vyvozuje z nich konkrétní úsudky. Děti poznávají vlastnosti krychle a co všechno se dá z krychlí stavět.
Autor Prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.

ZŠ - Rytmus a kombinatorika

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. kombinatorické dovednosti). Geometrie v rovině a v prostoru. Žák rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

ZŠ - Geometrie v prostoru

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. prostorová představivost). Geometrie v rovině a v prostoru. Žák rozezná jednoduchá tělesa, využívá shodnost.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

ZŠ - Třídění

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Geometrie v rovině a v prostoru. Žák rozezná a pojmenuje základní rovinné útvary. Porovnává velikosti útvarů. Číslo a početní operace. Žák využívá znalostí malé násobilky.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

Centra aktivit: Podzim s drakem Mrakem – geometrické tvary a logické řady

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci 1. ročníku během pěti dnů pracují v centrech aktivit a plní úkoly ze zadání, které jim přednese učitel/ka. V hodnotícím kruhu svou práci prezentují. Po skončení cyklu rozpoznají znaky podzimu, pojmenují je, zároveň také rozeznají a pojmenují geometrické tvary. Kontrola prací dětí slouží vyučujícímu jako zpětná vazba těchto projektových dnů.
Autor Učitelé škol zapojených v projektu

ZŠ - Geometrie v rovině

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Geometrie v rovině a v prostoru. Žák modeluje základní rovinné útvary. Žák porovnává velikost útvarů, rozlišuje shodné a podobné útvary.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

Metody práce v geometrii na 1. stupni ZŠ: Kreslení a vybarvování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Další díl seriálu Metody práce v geometrii na 1. stupni nabízí vybarvovací aktivity s různými typy podkladového papíru.
Autor Alena Ošpesová
Celkem: 12