Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Matematika a její aplikace > 1. stupeň > Matematika a její aplikace > Číslo a početní operace > 2. období > řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Římská čísla v historických datech

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žákům je umožněn prostor, ve kterém mohou projevit svoji iniciativu, tvořivost a můžou si upevnit sebedůvěru. Při hře hledají různá řešení, respektují pravidla hry, procvičují si římská čísla, rozvíjejí kombinační schopnosti a logické myšlení, využívají matematiku v reálném životě. Pokračují v hledání řešení úlohy i v případě neúspěchu. Poznávají, že se pořadí výherců může během hry změnit. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Štěpánka Vondrášková

Vánoční kapříci

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek je věnován propojení učiva matematiky a českého jazyka v předvánoční době. Integrovaná tematická výuka vychází ze společného tématu vánoční symboly – kapr. Hlavními tématy integrace jsou čtením s porozuměním, sčítání, odčítání a dělení v oboru do 10 000 a finanční gramotnost. Při výuce je kladen důraz na individualizaci výuky a kritické myšlení.
Autor Olga Novotná

Expedice Prokulus

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Starší nápad kdysi využitý v hodinách matematiky a přírodovědy v 5. ročníku převlečený do nového kabátu pro úvodní (opakovací) hodiny matematiky v 6. ročníku. Výzkumný úkol pro děti mezi čísly a planetami.
Autor Hana Pilařová

Malá maturita

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Projekt, který proběhl na závěr pátého ročníku (konec druhého období), ale mohl by být použit na konci kteréhokoliv ročníku. Žáci si při něm zopakovali, oživili a upevnili své znalosti a dovednosti z českého jazyka a matematiky získané za uplynulých pět let školní docházky. Netradiční formou si ověřili míru jejich osvojení. Příspěvek uvádím jako námět na netradiční formu ověřování osvojených znalostí a dovedností žáků, který si každý učitel musí přizpůsobit výchovně vzdělávacím programům jednotlivých škol.
Autor Mirka Gardoňová

Námět k výuce matematiky ve vyšších ročnících 1. stupně

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek je zaměřen na aktivity využitelné ve vyučovacích hodinách matematiky, a to konkrétně na procvičení dělení dvojciferným dělitelem a na sčítání zlomků se stejným jmenovatelem, to vše formou zábavných her.
Autor Eva Krejčová

Pohybem k většímu zájmu o matematiku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek se věnuje využití tělesného pohybu v hodinách matematiky způsobem, který žákům umožní se v rámci výuky protáhnout, projít a částečně odreagovat, přičemž se vzdělávací proces nepřeruší. Pro každý ročník 1. stupně uvádí čtyři příklady pohybových aktivit pro procvičení konkrétního učiva.
Autor Markéta Klingerová
Celkem: 6