Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Matematika a její aplikace > 1. stupeň > Matematika a její aplikace > Číslo a početní operace > 1. období > provádí zpaměti jednoduché početní operace...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Využití dotykových zařízení na prvním stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek seznamuje čtenáře s praktickými zkušenostmi, jak pracovat s dotykovými zařízeními ve výuce na 1. stupni ZŠ.
Autor Jan Šindelář

Druháci a matematika V. Opakování sčítání a odčítání do 20 s přechodem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Téma Opakujeme sčítání, odčítání do 20 s přechodem přes 10 je třetím aritmetickým tématem kolekce Druháci a matematika. Je změřeno na opakování a prohloubení učiva. Prohloubením je zde vztah o n větší, o n menší a význam závorek. Toto téma by mělo prolínat s třetím geometrickým tématem Rýsujeme úsečky.
Autor Marie Janků

ZŠ - Komplexní aktivity

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Číslo a početní operace. Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly, řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (číselné řady). Žák provádí zpaměti jednoduché početní operace, počítá předměty v daném souboru, řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (prostorová představivost). Závislosti, vztahy a práce s daty. Žák doplňuje tabulky a schémata, řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. prostorová představivost).
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

Autobus

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hejného metoda posiluje budování schémat, napojuje je na sebe a vyvozuje z nich konkrétní úsudky.
Autor Prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.

Téma Podzim ve 2. třídě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje tematický blok na téma Podzim ve 2. třídě v časovém rozsahu 6 hodin. Blok propojuje učivo ve vzdělávacích oblastech Člověk a jeho svět, Matematika a její aplikace, Umění a kultura, Jazyk a jazyková komunikace a Člověk a svět práce. Práce je naplánovaná tak, aby žáci byli co nejvíce aktivní.
Autor Jitka Zukalová

Téma Rybník ve 2. třídě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje výukový blok na téma Rybník ve 2. třídě ZŠ. Mým hlavním cílem bylo vyzkoušet si s žáky metody kritického myšlení, v tomto případě zejména metodu skládankového učení. Cílem pro žáky bylo uvědomit si a prohloubit své znalosti o tématu rybník, vyzkoušet si nový způsob práce ve skupinách, prezentovat práci a zkusit si hodnotit práci spolužáků. Ve třídě je několik žáků s diagnostikovanou poruchou učení, pozornosti a integrovaná žákyně s Aspergerovým syndromem.
Autor Jitka Zukalová

Vysílačky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci si v hodinách matematiky zahrají na řidiče, kteří pomáhají při kalamitě – nejezdí vlaky. Procvičují si početní operace v daném oboru.
Autor Milena Zikešová

Přírodní učebna – násobilka se zvířátky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Pomocí činnostního učení si žáci osvojí a procvičí násobilku na základě praktických příkladů z běžného života.
Autor Eva Krafková

Využití loupežníků v matematice

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek poradí, jak žáky získat pro některé neatraktivní početní úkony díky oblíbené postavě loupežníka, s možností dramatizace, využití fantazie a rozvoje sociálních dovedností.
Autor Markéta Klingerová

Matematické hry s podílem náhody

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje náměty na dvě didaktické hry, využitelné ve výuce matematiky na 1. stupni. Ve druhé části příspěvku jsou popsány úvahy autorky o didaktických hrách, jak je do výuky zařazovat a jak se vyvarovat problémů při jejich realizaci.
Autor Eva Krejčová
Celkem: 12