Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Matematika a její aplikace > 1. stupeň > Matematika a její aplikace > Číslo a početní operace > 1. období > používá přirozená čísla k modelování reálných...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Počítáme v cizích jazycích

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci hádají, jakým jazykem jsou psány předčítané básně. Zaměřují se na číslovky od 1 do 5 a definují rozdíly mezi cizími slovy. Ve druhé fázi dle TPR žáci rozlišují jazyky příslušnými vlajkami států a vytleskávají počet slabik čísel, dále vyplňují tabulku s čísly. Pomocí prstových loutek se naučí báseň zpaměti.
Autor Helena Aram

Učíme se s pohádkou – Zlatovláska

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí možnost, jak prožít „pohádkový den“ v první třídě.
Autor Bohumila Hnízdilová

Počítáme se sovičkou Evičkou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek se věnuje praktickému využití interaktivní tabule v hodině matematiky 1. třídy. Jedná se o procvičování, při kterém si žáci upevní princip odčítání s přechodem přes desítku do 20. Námět je určen vyučujím žáky se SPU – dyskalkulie, ale i všem ostatním.
Autor Růžena Pekařová

Tvořivá škola - Početní divadélko

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Informace o didaktické pomůcce Početní divadélko vytvořené pro začátky činnostního učení v matematice.
Autor Čeněk Rosecký

Tvořivá škola - přípravná početní cvičení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Informace o významu tvz. předpočtářského období, charakteristika základních didaktických metod a postupů činnostního učení.
Autor Čeněk Rosecký

Prvňáci a matematika III. Sčítáme, odčítáme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele ke stejnojmennému materiálu, tj. Prvňáci a matematika – sčítáme, odčítíme (v podobě prezentace a pracovního listu), uveřejněnému v sekci DUM (digitální učební materiály), který je třetím tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický rozbor seznamování žáků se sčítáním a odčítáním v propojení s praktickým materiálem.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika IV. Číslo 4

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele ke stejnojmennému materiálu, tj. Prvňáci a matematika – počítáme do 4 (v podobě prezentace a pracovního listu), uveřejněnému v sekci DUM (digitální učební materiály), který je čtvrtým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický rozbor této problematiky (seznamování žáků s číslem 4, tj. numerace, sčítání a odčítání v oboru přirozených čísel do 4) v propojení s praktickým materiálem.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika XIV. Sčítání, odčítání bez přechodu přes základ deset

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Sčítání, odčítání do 20 bez přechodu přes základ deset, který je čtrnáctým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup při nácviku příkladů sčítání, odčítání bez přechodu přes základ 10 tj. např. 14 + 3 = 17, 3 + 14 = 17, 17 – 3 = 14, 17 – 14 = 3. Čtvrtým příkladem ze čtveřice souvisejících příkladů sčítání a odčítání znázorněných týmž schématem je příklad 17 – 14 = 3, což je odčítání dvouciferných čísel. Tyto příklady žáci samostatně nepočítají, ale jen občas se s nimi setkávají v situacích, kdy sestavují příklady sčítání a odčítání k danému schématu.
Autor Marie Janků

Druháci a matematika I. Opakování čísel do 20

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Druháci a matematika, Opakování čísel do 20, které jsou prvním tématem kolekce Druháci a matematika. Je změřeno na opakování a prohloubení numerace v oboru přirozených čísel do 20. Prohloubením jsou zde složené nerovnice (5 < n < 13), vztah o n více (méně). Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, drobným materiálem – dvoubarevnými knoflíky, mřížkou, hrací dráhou (viz příloha), popř. hracími kostkami a figurkami.
Autor Marie Janků

Druháci a matematika III. Opakování sčítání a odčítání do 20 bez přechodu přes základ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Druháci a matematika III, Opakování sčítání a odčítání do 20 bez přechodu přes základ, které jsou třetím tématem tématem kolekce Druháci a matematika. Je změřenn na opakování a prohloubení učiva.  Prohloubením je zde vztah o n větší, o n menší. Toto téma by mělo probíhat kontinuálně s druhým geometrickým tématem Vyznačujeme body. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, drobným materiálem – dvoubarevnými knoflíky, mřížkou, hrací dráhou (viz příloha), popř. hracími kostkami a figurkami. Po spuštění prezentace DUM jsou animací uváděna řešení jednotlivých úkolů.
Autor Marie Janků
Celkem: 28