Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Matematika a její aplikace > 1. stupeň > Matematika a její aplikace

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rozvíjeli jsme digitální gramotnost žáků při řešení „autentických úloh“

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Existuje mnoho podob, jak rozvíjet digitální gramotnost. V článku poukazujeme na konkrétní zkušenost využití digitálních technologií při řešení autentických úloh, které se týkají událostí z běžného života. Úlohy byly řešeny žáky 5. ročníku základní školy.
Autor Eva Nováková

Grafy ve výuce – tři náměty pro 1. stupeň ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V učebnicích a pracovních sešitech najdeme cvičení na čtení či doplňování grafů. Považujeme za důležité, aby měli žáci také možnost sledovat celý proces vzniku grafu – a tomu jsou věnované 3 tipy/kapitoly článku.
Autor Pavlína Hublová

Škola z ptačí perspektivy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro žáky 1.–3. ročníku základní školy zaměřenou na rozvíjení prostorové představivosti a orientace. Zároveň ukazuje možné využití potenciálu vzdělávacího obsahu Matematiky a její aplikace k rozvíjení nejen matematické, ale i digitální gramotnosti. Aktivita byla realizována v 1. třídě větší městské školy a ukazuje, jak lze námět modifikovat podle podmínek na konkrétní škole. Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor PhDr. Hana Havlínová, Ph.D.

Život v naší obci ukrytý v číslech

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro naplnění oborového cíle vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace na 1. stupni základní školy zaměřeného na naplánování a provedení jednoduchého statistického šetření, které se vztahuje k místu, kde se nachází daná škola. Zároveň ukazuje možné využití potenciálu vzdělávacího obsahu Matematiky a její aplikace k rozvíjení nejen matematické, ale i digitální gramotnosti. Aktivita byla upravena a realizována podle podmínek malé vesnické školy a ukazuje jednu z možností realizace daného tématu podle potřeb žáků na konkrétní škole. Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Martin Müller

Využití dotykových zařízení na prvním stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek seznamuje čtenáře s praktickými zkušenostmi, jak pracovat s dotykovými zařízeními ve výuce na 1. stupni ZŠ.
Autor Jan Šindelář

Dopravní den s koloběžkou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Jednodenní tematické vyučování s tématem dopravní výchovy – pracovní listy, poznávání značek, bezpečnost v okolí školy, jízda zručnosti na koloběžce.
Autor Pavlína Hublová

Bramborový den

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Podzimní polodenní tematické vyučování s tématem brambor – počítání s bramborami a pohybové aktivity v prvním pololetí 1. ročníku ZŠ.
Autor Pavlína Hublová

Cestovní kancelář

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Vzdělávání pro 21. století je spojeno s pojmem funkční gramotnost. Pod tímto pojmem si můžeme představit rozvíjení takových schopností a dovedností, které umožňují např. tvořivé řešení problémů, kritické myšlení, porozumění různým typům médií a technologií, vzájemnou spolupráci a zodpovědnost za sebe sama. Dá se předpokládat, že to všechno bude žák potřebovat nejen ve škole, ale především ve svém vlastním životě. Předkládaný text popisuje konkrétní aktivitu, která byla realizována na běžné základní škole a která si dává za cíl ukázat jednu z možností, jak může učitel využít potenciálu vzdělávacího obsahu Matematiky a její aplikace k rozvíjení nejen matematické, ale i čtenářské a digitální gramotnosti. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Mgr. Hana Havlínová, Ph.D.

Rádi bychom věděli, co přináší štěstí – ČÍSLO

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Čísla v našem životě. Šťastná či nešťastná. Čísla, která nám v životě pomáhají. V tomto bloku se s žáky zamýšlíme nad důležitostí a významem čísel pro náš běžný život.
Autor Hana Kleisová

Rádi bychom věděli, co přináší štěstí – KOMINÍK

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Zjistíme, co jsou to pověry, dozvíme se, co nám přináší štěstí a před kterými věcmi či jevy se naopak máme mít na pozoru. Načerpáme informace o kominickém řemesle a se dvěma kominíky se vydáme čistit komíny. Zavítáme i do přírody za kominíčkem.
Autor Hana Kleisová
Celkem: 102