Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Matematika a její aplikace > 1. stupeň

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Námět k výuce matematiky ve vyšších ročnících 1. stupně

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek je zaměřen na aktivity využitelné ve vyučovacích hodinách matematiky, a to konkrétně na procvičení dělení dvojciferným dělitelem a na sčítání zlomků se stejným jmenovatelem, to vše formou zábavných her.
Autor Eva Krejčová

Malá maturita

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Projekt, který proběhl na závěr pátého ročníku (konec druhého období), ale mohl by být použit na konci kteréhokoliv ročníku. Žáci si při něm zopakovali, oživili a upevnili své znalosti a dovednosti z českého jazyka a matematiky získané za uplynulých pět let školní docházky. Netradiční formou si ověřili míru jejich osvojení. Příspěvek uvádím jako námět na netradiční formu ověřování osvojených znalostí a dovedností žáků, který si každý učitel musí přizpůsobit výchovně vzdělávacím programům jednotlivých škol.
Autor Mirka Gardoňová

Já – to zní hrdě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt, určený žákům prvního stupně základní školy, během něhož si uvědomí vlastní jedinečnost a poznají lépe sami sebe i své spolužáky. Propojuje učivo mnoha předmětů (český jazyk, matematika, člověk a jeho svět, výtvarná výchova, pracovní činnosti) a obsahuje řadu námětů na různé aktivity. Výsledkem práce je malá kniha o sobě, která obsahuje autoportrét, vlastní báseň na své jméno, údaje mapující vlastní tělo (vážení, měření, otisky prstů...), charakteristika sama sebe v jedné větě.
Autor Mirka Gardoňová

Nápravná cvičení - SPU: Orientace

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cvičení, která jsou v tomto příspěvku uvedena, jsou zaměřena na procvičení orientace od stranově nebo výškově převrácených obrázků, přes orientaci a řazení na řádku až po pravolevou orientaci. Zároveň si procvičí na pracovních listech s obrázky pozornost, zrakové vnímání i čtení s porozuměním. Publikace obsahuje příspěvky zaměřené na nápravná cvičení u žáků se specifickými poruchami učení. Součástí příspěvků jsou metodické pokyny pro učitele, přílohy a pracovní listy pro žáky.
Autor PhDr. Kamila Balharová

Ovoce a zelenina v přípravném období 1. třídy II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Seriál nabízí ukázku rozvoje řeči, sluchového a zrakového vnímání, motoriky, orientace i předmatematických představ, vše na tématu „ovoce a zelenina“. Jedná se o jednoduchý návod doplněný o zobrazení doporučovaných aktivit. Materiál je vhodný zejména pro žáky v přípravném období 1. třídy ZŠ, pro žáky v přípravné třídě nebo v posledním ročníku mateřské školy.
Autor Petra Pšeničková

Ovoce a zelenina v přípravném období 1. třídy I

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Seriál nabízí ukázku rozvoje řeči, sluchového a zrakového vnímání, motoriky, orientace i předmatematických představ - vše na tématu „ovoce a zelenina“. Jedná se o jednoduchý návod k použití doplněný o zobrazení doporučovaných aktivit. Materiál je vhodný zejména pro žáky v přípravném období 1. třídy ZŠ, pro žáky v přípravné třídě nebo v posledním ročníku mateřské školy.
Autor Petra Pšeničková

Pavouček ve Stříbrném lese

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek seznamuje s využitím metody kritického myšlení u dětí, které ještě neumějí číst. Jeho realizace je vhodná v 1. třídách základních škol, v přípravných třídách základních škol nebo v kroužcích pro předškolní děti zaměřujících se na přípravu na základní školu. Aktivitu je možné využít i v běžné mateřské škole, je však důležité upravit podmínky vzdělávání, zejména počet dětí.
Autor Marcela Zajícová

Krychlové stavby

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hejného metoda posiluje budování schémat, napojuje je na sebe a vyvozuje z nich konkrétní úsudky. Děti poznávají vlastnosti krychle a co všechno se dá z krychlí stavět.
Autor Prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.

Rádi bychom věděli, co přináší štěstí – KOMINÍK

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Zjistíme, co jsou to pověry, dozvíme se, co nám přináší štěstí a před kterými věcmi či jevy se naopak máme mít na pozoru. Načerpáme informace o kominickém řemesle a se dvěma kominíky se vydáme čistit komíny. Zavítáme i do přírody za kominíčkem.
Autor Hana Kleisová

Grafy ve výuce – tři náměty pro 1. stupeň ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V učebnicích a pracovních sešitech najdeme cvičení na čtení či doplňování grafů. Považujeme za důležité, aby měli žáci také možnost sledovat celý proces vzniku grafu – a tomu jsou věnované 3 tipy/kapitoly článku.
Autor Pavlína Hublová
Celkem: 104