Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Matematika a její aplikace > 1. stupeň

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

ZŠ - Třídění

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Geometrie v rovině a v prostoru. Žák rozezná a pojmenuje základní rovinné útvary. Porovnává velikosti útvarů. Číslo a početní operace. Žák využívá znalostí malé násobilky.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

Krychlové stavby

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hejného metoda posiluje budování schémat, napojuje je na sebe a vyvozuje z nich konkrétní úsudky. Děti poznávají vlastnosti krychle a co všechno se dá z krychlí stavět.
Autor Prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.

Prvňáci a matematika IX. Číslo 8

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k DUM (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika IX, Číslo 8, který je devátým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup seznamování žáků s číslem 8 - numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Téma Mezinárodní den zvířat ve 2. třídě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje realizovaný výukový blok na téma Mezinárodní den zvířat ve 2. třídě ZŠ v časovém rozsahu 5 hodin.
Autor Jitka Zukalová

Téma Podzim ve 2. třídě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje tematický blok na téma Podzim ve 2. třídě v časovém rozsahu 6 hodin. Blok propojuje učivo ve vzdělávacích oblastech Člověk a jeho svět, Matematika a její aplikace, Umění a kultura, Jazyk a jazyková komunikace a Člověk a svět práce. Práce je naplánovaná tak, aby žáci byli co nejvíce aktivní.
Autor Jitka Zukalová

Téma Rybník ve 2. třídě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje výukový blok na téma Rybník ve 2. třídě ZŠ. Mým hlavním cílem bylo vyzkoušet si s žáky metody kritického myšlení, v tomto případě zejména metodu skládankového učení. Cílem pro žáky bylo uvědomit si a prohloubit své znalosti o tématu rybník, vyzkoušet si nový způsob práce ve skupinách, prezentovat práci a zkusit si hodnotit práci spolužáků. Ve třídě je několik žáků s diagnostikovanou poruchou učení, pozornosti a integrovaná žákyně s Aspergerovým syndromem.
Autor Jitka Zukalová

Prvňáci a matematika XV. Sčítání, odčítání do 20 s přechodem přes 10

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Sčítání, odčítání do 20 s přechodem přes základ, který je patnáctým a posledním tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup při nácviku příkladů sčítání a odčítání jednocifrných čísel do 20 např. 8 + 7 = 15, 7 + 8 = 15, 15 – 7 = 8, 15 – 8 = 7 a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika XIII. Přičítání k 10

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Přičítání k 10, které je třináctým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup při nácviku příkladů sčítání a odčítání, v nichž je jedním ze sčítanců, menšitelem nebo rozdílem číslo 10, tj. např. 10 + 7 = 17, 7 + 10 = 17, 17 – 7 = 10, 17 – 10 = 7, a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika XI. Číslo 10

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Číslo 10, které jsou jedenáctým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup seznamování žáků s číslem 10 - numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Ovoce a zelenina v přípravném období 1. třídy II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Seriál nabízí ukázku rozvoje řeči, sluchového a zrakového vnímání, motoriky, orientace i předmatematických představ, vše na tématu „ovoce a zelenina“. Jedná se o jednoduchý návod doplněný o zobrazení doporučovaných aktivit. Materiál je vhodný zejména pro žáky v přípravném období 1. třídy ZŠ, pro žáky v přípravné třídě nebo v posledním ročníku mateřské školy.
Autor Petra Pšeničková
Celkem: 104