Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Matematika a její aplikace > 1. stupeň

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rádi bychom věděli, co přináší štěstí – ČÍSLO

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Čísla v našem životě. Šťastná či nešťastná. Čísla, která nám v životě pomáhají. V tomto bloku se s žáky zamýšlíme nad důležitostí a významem čísel pro náš běžný život.
Autor Hana Kleisová

Rádi bychom věděli, co přináší štěstí – KOMINÍK

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Zjistíme, co jsou to pověry, dozvíme se, co nám přináší štěstí a před kterými věcmi či jevy se naopak máme mít na pozoru. Načerpáme informace o kominickém řemesle a se dvěma kominíky se vydáme čistit komíny. Zavítáme i do přírody za kominíčkem.
Autor Hana Kleisová

Počítání do 10

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí aktivity k doplnění výuky počítání do 10. Více než konkrétní počítání nabízí aktivity pro rozvoj orientace v číselné řadě, postřehování prvků, odhadování množství. Využívá manipulace s předměty a orientace v tabulce o 10 prvcích.
Autor Petra Pšeničková

Druháci a matematika VII. Násobení a dělení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento materiál navazuje na téma Opakujeme sčítání, odčítání do 20 s přechodem přes základ kolekce Druháci a matematika. Je zaměřen na seznámení žáků s operací násobení a dělení.
Autor Marie Janků

Druháci a matematika VI. Úsečka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento materiál navazuje na téma Vyznačujeme body kompletu Druháci a matematika. Mělo by být probíráno souběžně s aritmetickými tématy Druháci a matematika V. Opakování sčítání a odčítání do 20 s přechodem, metodická příručka a DUM Druháci a matematika 7 – Násobíme a dělíme do 20. Téma Rýsujeme úsečky je zaměřeno na poznávání úsečky, jejích krajních bodů, vyznačování úseček na přímé čáře, rýsování úseček daných krajními body, vyznačování bodů, které dané úsečce náleží – nenáleží, vztah „mezi“. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, špejlemi a modelínou. Po spuštění prezentace jsou animací uváděna řešení jednotlivých úkolů.
Autor Marie Janků

Druháci a matematika V. Opakování sčítání a odčítání do 20 s přechodem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Téma Opakujeme sčítání, odčítání do 20 s přechodem přes 10 je třetím aritmetickým tématem kolekce Druháci a matematika. Je změřeno na opakování a prohloubení učiva. Prohloubením je zde vztah o n větší, o n menší a význam závorek. Toto téma by mělo prolínat s třetím geometrickým tématem Rýsujeme úsečky.
Autor Marie Janků

Metody práce v geometrii na 1. stupni ZŠ: Modelování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Další díl seriálu Metody práce v geometrii na 1. stupni nabízí množství aktivit rozvíjejících geometrické představy metodou modelování. Využit je různý podkladový papír, skládání, geoboard aj.
Autor Alena Ošpesová

Metody práce v geometrii na 1. stupni ZŠ: Výpočty

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek ze seriálu Metody práce v geometrii na 1. stupni nabízí několik ukázkových úloh, jak pracovat s výpočty v hodinách geometrie.
Autor Alena Ošpesová

Metody práce v geometrii na 1. stupni ZŠ: Překládání a stříhání papíru

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Další článek ze seriálu Metody práce v geometrii na 1. stupni nabízí námět pro modelování papíru při rozvoji geometrických představ.
Autor Alena Ošpesová

Metody práce v geometrii na 1. stupni ZŠ: Kreslení a vybarvování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Další díl seriálu Metody práce v geometrii na 1. stupni nabízí vybarvovací aktivity s různými typy podkladového papíru.
Autor Alena Ošpesová
Celkem: 104