Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Matematika a její aplikace > 1. stupeň

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Prvňáci a matematika XI. Číslo 10

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Číslo 10, které jsou jedenáctým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup seznamování žáků s číslem 10 - numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika XII. Čísla 0 až 20

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Čísla 0 až 20, které jsou dvanáctým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup při seznamování žáků s čísly 0 až 20. Numerace přirozených čísel do 20 je zaměřena na počítání po jedné, čtení, psaní, znázorňování čísel 11 až 20, porovnávání čísel (<, >, =), přirozené uspořádání čísel 0 až 20, nerovnice, rozklad čísel 11 až 20 na desítku a jednotky a řešení aplikačních úloh pomocí nerovnic.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika XIII. Přičítání k 10

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Přičítání k 10, které je třináctým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup při nácviku příkladů sčítání a odčítání, v nichž je jedním ze sčítanců, menšitelem nebo rozdílem číslo 10, tj. např. 10 + 7 = 17, 7 + 10 = 17, 17 – 7 = 10, 17 – 10 = 7, a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika XV. Sčítání, odčítání do 20 s přechodem přes 10

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Sčítání, odčítání do 20 s přechodem přes základ, který je patnáctým a posledním tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup při nácviku příkladů sčítání a odčítání jednocifrných čísel do 20 např. 8 + 7 = 15, 7 + 8 = 15, 15 – 7 = 8, 15 – 8 = 7 a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika IX. Číslo 8

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k DUM (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika IX, Číslo 8, který je devátým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup seznamování žáků s číslem 8 - numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika XIV. Sčítání, odčítání bez přechodu přes základ deset

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Sčítání, odčítání do 20 bez přechodu přes základ deset, který je čtrnáctým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup při nácviku příkladů sčítání, odčítání bez přechodu přes základ 10 tj. např. 14 + 3 = 17, 3 + 14 = 17, 17 – 3 = 14, 17 – 14 = 3. Čtvrtým příkladem ze čtveřice souvisejících příkladů sčítání a odčítání znázorněných týmž schématem je příklad 17 – 14 = 3, což je odčítání dvouciferných čísel. Tyto příklady žáci samostatně nepočítají, ale jen občas se s nimi setkávají v situacích, kdy sestavují příklady sčítání a odčítání k danému schématu.
Autor Marie Janků

ZŠ - Párování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Číslo a početní operace. Žák používá přirozená čísla, počítá předměty v daném souboru. Geometrie v rovině a v prostoru. Žák porovnává velikosti útvarů, pozná podobné útvary. Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. učivo prostorová představivost).
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

ZŠ - Kvantita

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Číslo a početní operace. Žák počítá předměty v daném souboru. Modeluje a určí část celku, používá zápis ve formě zlomku.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

Pavučiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hejného metoda posiluje budování schémat, napojuje je na sebe a vyvozuje z nich konkrétní úsudky.
Autor Prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.

Druháci a matematika I. Opakování čísel do 20

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Druháci a matematika, Opakování čísel do 20, které jsou prvním tématem kolekce Druháci a matematika. Je změřeno na opakování a prohloubení numerace v oboru přirozených čísel do 20. Prohloubením jsou zde složené nerovnice (5 < n < 13), vztah o n více (méně). Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, drobným materiálem – dvoubarevnými knoflíky, mřížkou, hrací dráhou (viz příloha), popř. hracími kostkami a figurkami.
Autor Marie Janků
Celkem: 104