Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Matematika a její aplikace > 1. stupeň

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Počítání do 10

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí aktivity k doplnění výuky počítání do 10. Více než konkrétní počítání nabízí aktivity pro rozvoj orientace v číselné řadě, postřehování prvků, odhadování množství. Využívá manipulace s předměty a orientace v tabulce o 10 prvcích.
Autor Petra Pšeničková

Množství

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek se zabývá rozvojem předmatematických představ, zejména představou určitého množství prvků, která je předpokladem pro úspěšné zvládnutí matematických operací. Námět je určen pro žáky přípravných tříd, žáky v posledním ročníku mateřské školy a žáky 1. tříd ZŠ v přípravném období.
Autor Petra Pšeničková

Vánoční kapříci

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek je věnován propojení učiva matematiky a českého jazyka v předvánoční době. Integrovaná tematická výuka vychází ze společného tématu vánoční symboly – kapr. Hlavními tématy integrace jsou čtením s porozuměním, sčítání, odčítání a dělení v oboru do 10 000 a finanční gramotnost. Při výuce je kladen důraz na individualizaci výuky a kritické myšlení.
Autor Olga Novotná

Kalendář

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Článek popisuje průběh projektu, který byl realizován ve třetím ročníku základní školy. Lze ho však s drobnými úpravami použít v jakémkoliv ročníku na 1. stupni základní školy. Jeho cílem bylo vytvoření celoročního měsíčního kalendáře, který si žáci na závěr projektu vystavili a používali ho ve své kmenové třídě. Mimo toho získali mnoho nových vědomostí a dovedností z různých předmětů, které si zároveň propojili do nových souvislostí.
Autor Mirka Gardoňová

Druháci a matematika II. Tvary věcí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Téma poznáváme geometrické tvary je prvním geometrickým tématem ve 2. ročníku a je v podstatě opakováním a prohloubením učiva 1. ročníku. Mělo by být probíráno souběžně s prvním aritmetickým tématem opakujeme čísla do 20. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, a pokud možno i s modely (papírovými) geometrických útvarů.
Autor Marie Janků

Počítáme se sovičkou Evičkou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek se věnuje praktickému využití interaktivní tabule v hodině matematiky 1. třídy. Jedná se o procvičování, při kterém si žáci upevní princip odčítání s přechodem přes desítku do 20. Námět je určen vyučujím žáky se SPU – dyskalkulie, ale i všem ostatním.
Autor Růžena Pekařová

Prvňáci a matematika VIII. Číslo 7

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Číslo 7, který je osmým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup seznamování žáků s číslem 7, a to numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Příklady snadno a rychle

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak si vytvořit materiál k procvičování základních matematických operací „kliknutím na jednu klávesu“.
Autor Hana Kuciánová

Prostředí krokování a schody

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hejného metoda posiluje budování schémat, napojuje je na sebe a vyvozuje z nich konkrétní úsudky.
Autor Prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.

Aktivizující činnosti ve výuce matematiky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Aktivizující činnosti ve vyučování umožňují učiteli motivovat žáky k efektivnější spolupráci. V článku shrnuji vlastní zkušenosti s použitím aktivit v matematice v základní škole, které jsem získal za 40 let své pedagogické dráhy, kdy jsem působil jako učitel matematiky na 2. stupni ZŠ. Poznal jsem, že k úspěšnému působení učitele nestačí obsah toho, co je učí, ale metody, které při výuce používá. Proto jsem permanentně hledal a postupně sám ověřil několik desítek aktivit. Popsal jsem je podrobně v příspěvcích, které jsou vystaveny ve Wiki – ve Sborovně, v sekci Aktivity.
Autor Oldřich Suchoradský
Celkem: 104