Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Matematika a její aplikace > 1. stupeň

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Počítáme v cizích jazycích

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci hádají, jakým jazykem jsou psány předčítané básně. Zaměřují se na číslovky od 1 do 5 a definují rozdíly mezi cizími slovy. Ve druhé fázi dle TPR žáci rozlišují jazyky příslušnými vlajkami států a vytleskávají počet slabik čísel, dále vyplňují tabulku s čísly. Pomocí prstových loutek se naučí báseň zpaměti.
Autor Helena Aram

Učíme se s pohádkou – Zlatovláska

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí možnost, jak prožít „pohádkový den“ v první třídě.
Autor Bohumila Hnízdilová

Tvořivá škola - Početní divadélko

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Informace o didaktické pomůcce Početní divadélko vytvořené pro začátky činnostního učení v matematice.
Autor Čeněk Rosecký

Tvořivá škola - přípravná početní cvičení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Informace o významu tvz. předpočtářského období, charakteristika základních didaktických metod a postupů činnostního učení.
Autor Čeněk Rosecký

Prvňáci a matematika X. Číslo 9

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, Číslo 9, které jsou desátým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Je zde naznačen postup seznamování žáků s číslem 9: numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor Marie Janků

Kdo si hraje – nezlobí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Hry mají nezastupitelnou úlohu ve vzdělávání nejen na 1. stupni základní školy. Mají své místo ve všech předmětech a s jejich pomocí dokážeme dosáhnout skvělých výsledků u všech žáků – jak žáků nadaných, tak i nějakým způsobem handicapovaných. Tento článek se zabývá univerzálními hrami, které nevyžadují přípravu náročnou na čas učitele a jsou po ruce vždy, když je potřeba.
Autor Hana Fišerová

Prvňáci a matematika III. Sčítáme, odčítáme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele ke stejnojmennému materiálu, tj. Prvňáci a matematika – sčítáme, odčítíme (v podobě prezentace a pracovního listu), uveřejněnému v sekci DUM (digitální učební materiály), který je třetím tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický rozbor seznamování žáků se sčítáním a odčítáním v propojení s praktickým materiálem.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika IV. Číslo 4

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele ke stejnojmennému materiálu, tj. Prvňáci a matematika – počítáme do 4 (v podobě prezentace a pracovního listu), uveřejněnému v sekci DUM (digitální učební materiály), který je čtvrtým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický rozbor této problematiky (seznamování žáků s číslem 4, tj. numerace, sčítání a odčítání v oboru přirozených čísel do 4) v propojení s praktickým materiálem.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika V. Číslo 5

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele ke stejnojmennému materiálu, tj. Prvňáci a matematika – počítáme do 5 (v podobě prezentace a pracovního listu), uveřejněnému v sekci DUM (digitální učební materiály), který je pátým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický rozbor této problematiky (seznamování žáků s číslem 5, tj. numerace, sčítání a odčítání v oboru přirozených čísel do 5) v propojení s praktickým materiálem.
Autor Marie Janků

Prvňáci a matematika VI. Číslo 6

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je metodickým průvodcem pro učitele k digitálním učebním materiálům (prezentace, pracovní listy) Prvňáci a matematika, počítáme do 6, které jsou šestým tématem kolekce Prvňáci a matematika. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout učitelům a dalším zájemcům metodický postup při seznamování žáků s číslem 6, a to numerace, sčítání a odčítání a popis činností při práci s uvedenými učebními materiály.
Autor PaedDr. Marie Janků
Celkem: 104