Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
AnswerGarden, LinoIt a další nástroje pro interaktivní aktivity v cizích jazycích
| Základní uživatelský model v distanční výuce prostřednictvím platforem, jako je Zoom nebo MS Teams, je takový, že většinu času videokonference učitel vysvětluje a studenti poslouchají a sledují sdílenou prezentaci, občas s učitelem komunikují v chatu. Popřípadě se student přihlásí o slovo, když učitel položí otázku – učitel pak studenta vyvolá, student si zapne mikrofon a odpoví. Ve větších skupinách se tak může stát, že po celou dobu videokonference v angličtině někteří studenti ve skutečnosti vůbec neotevřou pusu.  | edit.rvp.cz |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
25. 01. 2021 |
608 |
Správná výslovnost francouzských vokálů
| Článek se zabývá častými problémy, které mají čeští žáci při výslovnosti francouzských samohlásek. Nabízí konkrétní cvičení i online odkazy k tomuto tématu.  | Daniel Hanšpach |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
15. 08. 2016 |
8741 |
CLIL: Práva spotřebitele
| CLIL výukový plán integruje německý jazyk s výchovou k občanství na téma Práva spotřebitele.  | Mgr. Alena Hesová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
06. 01. 2014 |
12423 |
Virtuální hospitace – Francouzský jazyk: Francouzské revoluce a passé composé
| Na základě poslechu dialogu čtyř kamarádů z CD se žáci seznámí s historickým pozadím románu Bídníci, poznají minulý čas složený se slovesem avoir, vyvodí si pravidlo pro jeho tvoření a poté aktivně tento čas použijí při procvičování.  | Mgr. Alena Literová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
06. 06. 2011 |
10588 |
Virtuální hospitace – Francouzský jazyk: Nakupování
| Výuka je zaměřena na prohlubování znalostí slovní zásoby a osvojování dovednosti vyjadřovat preference. Práce probíhá za použití DVD (motivace), interaktivního cvičení na Internetu, poslechového cvičení a vlastnoručně vyrobených oblékacích panenek.  | Mgr. Veronika Holíková |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
16. 05. 2011 |
10656 |
Evropské jazykové portfolio a učení na stanovištích
| Článek přináší příklad z výukové praxe na ZŠ Antonínská v Brně. Snahou bylo inspirovat ostatní vyučující a informovat je o možnostech, jak využívat EJP ve výuce cizího jazyka. V úvodu jsou shrnujícím způsobem popsány dosavadní zkušenosti se zaváděním EJP do výuky cizích jazyků na této škole, které zde vyučující mají poměrně bohaté, protože jmenovaná základní škola patřila k pilotním školám, které zaváděly EJP do jazykové výuky již od konce 90. let. S EJP zde vyučující a žáci pracují dodnes. V článku je dále podrobně popsán příklad realizace výuky, která vhodným způsobem propojuje sebehodnocení úrovně ovládání cizího jazyka podle EJP s prací na stanovištích.  | Alice Brychová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
 |
|
|
|
10. 01. 2011 |
10624 |