Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 2. stupeň > Další cizí jazyk

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

CLIL: Moderní dějiny Německa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Berlínská zeď, postavená 13. srpna 1961, byla nejznámějším symbolem studené války. Žáci si sami vyzkouší bezprostřední reakce obyvatelstva na represi a poznají život za \"železnou oponou\". Dozvědí se, jaký dopad tyto události měly na vývoj poválečného Německa včetně důvodů neprostupnosti hranic mezi státy Východního bloku a okolními státy, vzniku a pádu opevnění mezi NDR a SRN aj. Tento CLIL výukový plán naleznete také na http://clil.nuv.cz v publikaci Cizí jazyky napříč předměty 2. st. základní školy v integraci předmětů němčina a dějepis.
Autor Tereza Šmídová

Virtuální hospitace – Francouzský jazyk: Nakupování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Výuka je zaměřena na prohlubování znalostí slovní zásoby a osvojování dovednosti vyjadřovat preference. Práce probíhá za použití DVD (motivace), interaktivního cvičení na Internetu, poslechového cvičení a vlastnoručně vyrobených oblékacích panenek.
Autor Mgr. Veronika Holíková

Padlet aneb Hobbys und Sport ve výuce němčiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Padlet je online aplikace a všestranný nástroj, který je jednoduchý na přípravu a intuitivní pro uživatele, kteří chtějí vkládat a soustředit obsah k jednomu tématu na jedno místo. Padlet lze využít v jakékoliv vyučovací hodině. Široké využití má zvláště v hodinách cizích jazyků. Místo klasických brainstormingových nástrojů či bez nutnosti připravovat žákům hlasovací zařízení lze žáky s využitím jejich mobilních zařízení vtáhnout a aktivizovat kdykoliv během hodiny.
Autor Mgr. Ivana Brabcová

Mathématiques dans la vie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Kdy lze využít školní matematiku? Třeba v případě povánočních slev, které jsou oblíbené i ve Francii. Zkuste si spočítat, jestli je sleva skutečně výhodná. Jak rychle umíte počítat s čísly ve francouzštině? Aktivita je vhodná do hodin Dalšího cizího jazyka, tedy pro 8.–9. ročník ZŠ. Předpokládá jazykovou úroveň A1–A2 dle SERR. Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Mgr. Anna Linhartová

Virtuální hospitace – Francouzský jazyk: Francouzské revoluce a passé composé

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Na základě poslechu dialogu čtyř kamarádů z CD se žáci seznámí s historickým pozadím románu Bídníci, poznají minulý čas složený se slovesem avoir, vyvodí si pravidlo pro jeho tvoření a poté aktivně tento čas použijí při procvičování.
Autor Mgr. Alena Literová

CLIL: Práva spotřebitele

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
CLIL výukový plán integruje německý jazyk s výchovou k občanství na téma Práva spotřebitele.
Autor Mgr. Alena Hesová

Psaní jednoduchých textů v cizím jazyce, aplikace Classroomscreen

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Při vytváření dovednosti psát v cizím jazyce texty v elektronické podobě je důležité, aby zadání byla proveditelná, nebyla časově příliš náročná a dávala žákům prostor k vyjádření a sdílení svých názorů, jakmile jim toto jejich úroveň zvládnutí cizího jazyka umožní. A když mohou nejen psát, ale zapojit i jiný způsob vyjádření, například kreslení, píšou obvykle mnohem ochotněji a kvalita jejich písemného projevu bývá vyšší.
Autor Ivana Chmelařová

Žáci tvoří obsah příští hodiny sami – Padlet

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Padlet se často používá jenom pasivně, jako zdroj informací, učitel tam umístí nějaké svoje materiály a odkazy na videa a podobně a řekne žákům, „podívejte se na Padlet, tam to všechno máte“. Ne všichni žáci se ale opravdu na tyto materiály pak podívají, natož aby s nimi nějak pracovali. Takže učitel se tak trochu pro tuto část své třídy namáhal zbytečně. Mnohem efektivnější je, když se role obrátí.
Autor Ivana Chmelařová

CLIL: Objevení Ameriky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Znají vaši žáci reliéf Ameriky? Co se jim vybaví pod názvy Pinta, Niňa a Santa Maria? Kdo byl Amerigo Vespucci? Dovedou správně zakreslit informace do slepé mapy a vhodně je prezentovat? Své kompetence si mohou ověřit v 11. výukovém plánu Objevení Ameriky, který je vystaven na propojení dějepisných a zeměpisných znalostí s francouzským jazykem. Francouzština zde má výhradně motivační úlohu. Je čerpán z příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. základní školy, kterou naleznete na http://clil.nuv.cz.
Autor Hana Brožová

CLIL: La personnalité – le tempérament

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V pořadí čtvrtý výukový plán seriálu CLIL v praxi přináší integraci z průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy s francouzštinou.
Autor Eliška Navrátilová
Celkem: 13