Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 2. stupeň > Cizí jazyk > Čtení s porozuměním

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dictionary skills – getting started

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
První praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th grades. Aktivity popsané v tomto článku jsou určeny k seznámení se se základní terminologií používanou v souvislosti s prací se slovníkem. Účelem aktivit je také procvičení základních dovedností, které mohou žákům práci se slovníkem usnadnit (např. zopakování abecedy). The first practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th grades. A set of activities introducing essential terminology and key features of a dictionary with the aim to practise basic skills that make the use of dictionaries easier (e.g. alphabet skills).
Autor Radmila Záviská

Dictionary skills – working with headwords

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Druhý praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades se zaměřuje na práci se slovníkovými hesly – headwords. Popsané aktivity se zabývají základními problémy se slovníkovými symboly a znaky, vyhledáváním slovních druhů, tvořením slov pomocí předpon a přípon a v neposlední řadě také přepisem výslovnosti. The second practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. Several dictionary activities focusing on headwords, abbreviations and symbols used in a dictionary, parts of speech, word formation including affixation and, last but not least, phonemic symbols.
Autor Radmila Záviská

Dictionary skills – working with the meaning

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Třetí praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. Aktivity v tomto článku se zabývají nejen obecnými problémy souvisejícími s výběrem správného významu slova v daném kontextu, ale také procvičují schopnost porozumět tomu, co žáci ve slovníku našli, a rozvíjejí dovednost najít vztahy mezi slovy. The third practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. This part of the series introduces several dictionary activities improving learners’ ability to choose an appropriate word in a certain context. The activities also exercise pupils’ comprehension of dictionary entries and their understanding of the relationships between words.
Autor Radmila Záviská

Dictionary skills ‒ vocabulary development

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
The fourth practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th grades. Two activities in this article give tips how to organize new vocabulary, other activities focus learners’ attention on idioms, collocations and the usage of expressions that are different in British and American English. Čtvrtý praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th grades. Rozšiřování slovní zásoby pomocí slovníku patří k základním dovednostem, ke kterým by žáci na ZŠ měli být v rámci práce s cizojazyčným slovníkem vedeni. Aktivity nabízené v tomto článku dávají několik tipů, jak si efektivně zapisovat novou slovní zásobu, jak pracovat s idiomy nebo kolokacemi a poukazují na fakt, že v angličtině existují výrazy, které jsou v americké a britské angličtině rozdílné.
Autor Radmila Záviská

Dictionary skills – verbs

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Šestý článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. Aktivity uvedené v tomto článku představují možnosti, jak v rámci práce se slovníkem objevovat základní vlastnosti sloves – slovesné vzory, pravidelné či nepravidelné tvary sloves nebo význam frázových sloves.
Autor Radmila Záviská

Práce se slovníkem – začínáme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
První praktický článek ze seriálu Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ. Aktivity popsané v tomto článku jsou určeny k seznámení se se základní terminologií používanou v souvislosti s prací se slovníkem. Účelem aktivit je také procvičení základních dovedností, které mohou žákům práci se slovníkem usnadnit (např. zopakování abecedy).
Autor Radmila Záviská

Práce se slovníkem – práce s významem slov

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Třetí praktický článek ze seriálu Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ. Aktivity v tomto článku se zabývají nejen obecnými problémy souvisejícími s výběrem správného významu slova v daném kontextu, ale také procvičují schopnost porozumět tomu, co žáci ve slovníku našli, a rozvíjejí dovednost najít vztahy mezi slovy.
Autor Radmila Záviská

Práce se slovníkem – práce s heslovými slovy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Druhý praktický článek ze seriálu Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ se zaměřuje na práci s heslovými slovy – headwords. Popsané aktivity se zabývají základními problémy se slovníkovými symboly a znaky, vyhledáváním slovních druhů, tvořením slov pomocí předpon a přípon a v neposlední řadě také přepisem výslovnosti.
Autor Radmila Záviská

Práce se slovníkem – slovesa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Pátý praktický článek ze seriálu Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ. Aktivity uvedené v tomto článku představují možnosti, jak v rámci práce se slovníkem objevovat základní vlastnosti sloves – slovesné vazby, pravidelné či nepravidelné tvary sloves nebo význam frázových sloves.
Autor Radmila Záviská

Práce se slovníkem – rozvoj slovní zásoby

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Čtvrtý praktický článek ze seriálu Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ. Rozšiřování slovní zásoby pomocí slovníku patří k základním dovednostem, ke kterým by žáci na ZŠ měli být v rámci práce s cizojazyčným slovníkem vedeni. Aktivity nabízené v tomto článku dávají několik tipů, jak si efektivně zapisovat novou slovní zásobu, jak pracovat s idiomy nebo kolokacemi, a poukazují na fakt, že v angličtině existují výrazy, které jsou v americké a britské angličtině rozdílné.
Autor Danuše Skotnicová
Celkem: 43