Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 2. stupeň > Cizí jazyk > Čtení s porozuměním

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zdravá výživa v číslech (Healthy diet in numbers)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Námět rozvíjející gramotnosti ve výuce anglického jazyka. Aktivita podporuje zdravé stravování. Žáci si sestavují jídelníček, cílem je respektovat principy zdravého stravování. Při sestavovaní jídelníčku žáci pracují s různými zdroji a informacemi. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Jitka Tůmová

Začínáme s metodou CLIL ve výuce fyziky na základní škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Text článku je zaměřen na vyučování metodou CLIL v rámci předmětu fyzika. V první části článku je čtenář seznámen s tím, co znamená výuková metoda CLIL, jaké jsou její přednosti a jaká může přinášet úskalí. V druhé části textu je konkrétní ukázka (inspirace), jak zpracovat učivo odraz světla (zrcadla) metodou CLIL.
Autor Zdeněk Hromádka

Dictionary skills – picture dictionaries

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Sedmý praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. Obrázkové slovníky jsou považovány za velmi užitečný prostředek při výuce angličtiny. Většinou se používají při výuce mladších žáků, úspěšně se však uplatňují také ve vyšších ročnících. Tento článek nabízí několik tipů, jak s tímto typem slovníků pracovat, a popisuje dvě jednoduché aktivity, jak vytvořit tematicky zaměřený obrázkový slovník. The seventh practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. Picture dictionaries are considered to be a very useful tool for both teaching and learning English. Mostly they are used for teaching younger children but they can be successfully used in the lessons for older pupils too. This article gives only a few simple tips how to work with this kind of dictionary and it describes two examples of creating topic based picture dictionary.
Autor Radmila Záviská

Dictionary skills ‒ vocabulary development

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
The fourth practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th grades. Two activities in this article give tips how to organize new vocabulary, other activities focus learners’ attention on idioms, collocations and the usage of expressions that are different in British and American English. Čtvrtý praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th grades. Rozšiřování slovní zásoby pomocí slovníku patří k základním dovednostem, ke kterým by žáci na ZŠ měli být v rámci práce s cizojazyčným slovníkem vedeni. Aktivity nabízené v tomto článku dávají několik tipů, jak si efektivně zapisovat novou slovní zásobu, jak pracovat s idiomy nebo kolokacemi a poukazují na fakt, že v angličtině existují výrazy, které jsou v americké a britské angličtině rozdílné.
Autor Radmila Záviská

Dictionary skills – getting started

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
První praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th grades. Aktivity popsané v tomto článku jsou určeny k seznámení se se základní terminologií používanou v souvislosti s prací se slovníkem. Účelem aktivit je také procvičení základních dovedností, které mohou žákům práci se slovníkem usnadnit (např. zopakování abecedy). The first practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th grades. A set of activities introducing essential terminology and key features of a dictionary with the aim to practise basic skills that make the use of dictionaries easier (e.g. alphabet skills).
Autor Radmila Záviská

Práce se slovníkem – obrázkové slovníky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Šestý praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. Obrázkové slovníky jsou považovány za velmi užitečný prostředek při výuce angličtiny. Většinou se používají při výuce mladších žáků, úspěšně se však uplatňují také ve vyšších ročnících. Tento článek nabízí několik tipů, jak s tímto typem slovníků pracovat, a popisuje dvě jednoduché aktivity, jak vytvořit tematicky zaměřený obrázkový slovník.
Autor Danuše Skotnicová

La mauvaise note

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se zabývá využitím divadelního textu ve výuce francouzštiny na základních školách. Jedná se o jednoaktovou hru na téma: Jak oznámit rodičům špatnou známku? Text byl mírně upraven vzhledem k požadované jazykové úrovni žáků (A2).
Autor Mgr. Anna Benešová

Divadelní aktivity ve výuce francouzského jazyka - úvod

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá využitím a přínosem divadelního textu ve výuce francouzštiny na základních školách.
Autor Veronika Sováková

Tvorba dramatického textu v hodinách francouzkého jazyka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se zabývá využitím metod dramatické výchovy ve výuce francouzského jazyka. Na základě aktivity žáků na různých stupních vzdělávání umožňuje komplexní procvičení dovedností a kompetencí. Zároveň tyto metody nevylučují zaměřit se na jedno konkrétní téma, které je třeba procvičit.
Autor Mgr. Anna Benešová

CLIL - Druhá světová válka. Bitva o Británii

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita „Secret message“ představuje jednoduché zařazení CLIL do výuky dějepisu. Pro vyučujícího neznamená žádnou složitou a zvlášť náročnou přípravu. Potřebujeme krátký text v angličtině. Může nám posloužit krátká věta či souvětí k danému tématu nebo například citát historické osobnosti. Tento text rozčleníme na 6 – 8 dílčích úryvků či lépe řečeno útržků. Úkolem žáků je sestavit takovou „tajnou zprávu“ do smysluplného textu. Sestavení zprávy představuje výchozí bod aktivity CLIL. Po seznámení se s novou slovní zásobou mohou navazovat otázky a úkoly související s tématem, či společná diskuze.
Autor Radek Hanuš
Celkem: 43