Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 2. stupeň > Cizí jazyk > Čtení s porozuměním

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Začínáme s metodou CLIL ve výuce fyziky na základní škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Text článku je zaměřen na vyučování metodou CLIL v rámci předmětu fyzika. V první části článku je čtenář seznámen s tím, co znamená výuková metoda CLIL, jaké jsou její přednosti a jaká může přinášet úskalí. V druhé části textu je konkrétní ukázka (inspirace), jak zpracovat učivo odraz světla (zrcadla) metodou CLIL.
Autor Zdeněk Hromádka

Divadelní aktivity ve výuce francouzského jazyka - úvod

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá využitím a přínosem divadelního textu ve výuce francouzštiny na základních školách.
Autor Veronika Sováková

Introduction to using songs in a classroom – is there anything else than gap-fills? I. part

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek pojednává o nezaměnitelné roli a důležitosti použití písně a písňových textů v hodinách cizích jazyků. Zamýšlí se nad některými současnými učebnicemi anglického jazyka a jejich pojetím při práci s hudbou. Rýsuje jiné možnosti využití písně než jen pro nácvik gramatiky (doplňovací cvičení) a nové slovní zásoby. Navržené náměty pro práci s hudbou v hodinách shrnuje do třech skupin – foneticko-lexikální, gramaticko-lexikální a lexikální.
Autor Tereza Šmídová

A song as a complex tool for learning IV. part

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Čtvrtý díl v řadě písňových textů nabízí způsob jak z hudební produkce a textu písně efektivně vystavit jazykovou hodinu, a tím ukáže, že hudba (píseň) nabízí a pokrývá všechny aspekty, které by neměly chybět v kvalitní hodině cizího jazyka. Námětem pro dva plány hodiny se staly písně Niny Simone (Ain´t got no/I´ve got life) a Johna Lennona (Imagine). V plánu hodiny jsou popsány dílčí cíle aktivit i hlavní cíl hodiny a využívá mj. metodu činnostního učení.
Autor Tereza Šmídová

Dictionary skills – getting started

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
První praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th grades. Aktivity popsané v tomto článku jsou určeny k seznámení se se základní terminologií používanou v souvislosti s prací se slovníkem. Účelem aktivit je také procvičení základních dovedností, které mohou žákům práci se slovníkem usnadnit (např. zopakování abecedy). The first practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th grades. A set of activities introducing essential terminology and key features of a dictionary with the aim to practise basic skills that make the use of dictionaries easier (e.g. alphabet skills).
Autor Radmila Záviská

Dictionary skills – working with headwords

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Druhý praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades se zaměřuje na práci se slovníkovými hesly – headwords. Popsané aktivity se zabývají základními problémy se slovníkovými symboly a znaky, vyhledáváním slovních druhů, tvořením slov pomocí předpon a přípon a v neposlední řadě také přepisem výslovnosti. The second practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. Several dictionary activities focusing on headwords, abbreviations and symbols used in a dictionary, parts of speech, word formation including affixation and, last but not least, phonemic symbols.
Autor Radmila Záviská

Dictionary skills – working with the meaning

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Třetí praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. Aktivity v tomto článku se zabývají nejen obecnými problémy souvisejícími s výběrem správného významu slova v daném kontextu, ale také procvičují schopnost porozumět tomu, co žáci ve slovníku našli, a rozvíjejí dovednost najít vztahy mezi slovy. The third practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. This part of the series introduces several dictionary activities improving learners’ ability to choose an appropriate word in a certain context. The activities also exercise pupils’ comprehension of dictionary entries and their understanding of the relationships between words.
Autor Radmila Záviská

Dictionary skills ‒ vocabulary development

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
The fourth practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th grades. Two activities in this article give tips how to organize new vocabulary, other activities focus learners’ attention on idioms, collocations and the usage of expressions that are different in British and American English. Čtvrtý praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th grades. Rozšiřování slovní zásoby pomocí slovníku patří k základním dovednostem, ke kterým by žáci na ZŠ měli být v rámci práce s cizojazyčným slovníkem vedeni. Aktivity nabízené v tomto článku dávají několik tipů, jak si efektivně zapisovat novou slovní zásobu, jak pracovat s idiomy nebo kolokacemi a poukazují na fakt, že v angličtině existují výrazy, které jsou v americké a britské angličtině rozdílné.
Autor Radmila Záviská

Dictionary skills – verbs

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Šestý článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. Aktivity uvedené v tomto článku představují možnosti, jak v rámci práce se slovníkem objevovat základní vlastnosti sloves – slovesné vzory, pravidelné či nepravidelné tvary sloves nebo význam frázových sloves.
Autor Radmila Záviská

Dictionary skills – picture dictionaries

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Sedmý praktický článek ze seriálu Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. Obrázkové slovníky jsou považovány za velmi užitečný prostředek při výuce angličtiny. Většinou se používají při výuce mladších žáků, úspěšně se však uplatňují také ve vyšších ročnících. Tento článek nabízí několik tipů, jak s tímto typem slovníků pracovat, a popisuje dvě jednoduché aktivity, jak vytvořit tematicky zaměřený obrázkový slovník. The seventh practical article of the series Dictionary Skills in English Lessons for the 8th and 9th Grades. Picture dictionaries are considered to be a very useful tool for both teaching and learning English. Mostly they are used for teaching younger children but they can be successfully used in the lessons for older pupils too. This article gives only a few simple tips how to work with this kind of dictionary and it describes two examples of creating topic based picture dictionary.
Autor Radmila Záviská
Celkem: 43