Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 2. stupeň > Cizí jazyk > Poslech s porozuměním

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak učit výslovnost tak, aby to žáky bavilo?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek Jak učit výslovnost tak, aby to žáky bavilo? vás zve k návštěvě webináře, který proběhne 29. 9. 2016. Webinář se bude zabývat problematikou vlastního používání, vysvětlování i nácviku co nejlepší výslovnosti. Poradí i bezradným učitelům, jak zakomponovat procvičení výslovnosti co nejčastěji. Představíme si zábavné hry, které žákům umožní procvičit typické jevy správné výslovnosti (sluchové hry, zvukové labyrinty, obrázkové symboly, manipulace s kartičkami, výslovnostní rozcvička, hry v prostoru i ve skupinách, nácvik rytmu a intonace s říkankami, zábavné rýmování apod.). Budeme se zabývat otázkou používání fonetické transkripce, zda je pro děti vhodná a od kdy a jak s ní začít pracovat.
Autor Sylvie Doláková

Staying safe online

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje integrovanou výuku anglického jazyka a informačních a komunikačních technologií.
Autor Tereza Šmídová

Jak se bránit reklamě na internetu - 2. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
S nárůstem požadavků digitální gramotnosti se do škol dostává téma internetové reklamy z toho důvodu, aby žáci se při svém využívání ICT prostředků dovedli nástrahám online inzerce účinně bránit. Cílem tohoto příspěvku je integrovat průřezové téma Mediální výchova do výuky anglického jazyka. Druhý díl obsahuje aktivity, jak reklamu odhalit a jak se jí v digitálním prostředí bránit.
Autor Tereza Šmídová

CLIL: Slovní úlohy z praxe

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jak žákům zprostředkovat užitečnost matematiky pro jejich praktický život? Je možné aktivizovat žáky k pěstování důvěry ve vlastní schopnosti i soustavné sebekontrole prostřednictvím matematiky a anglického jazyka? CLIL výukový plán nutí žáky užít logickou úvahu a hledat různé metody řešení z reálného života. Je součástí seriálu CLIL v praxi a najdete ho v online publikaci Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ na http://clil.nuv.cz.
Autor Eva Seidlová

CLIL: Osová souměrnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek integruje vzdělávací obsah oborů matematika a anglický jazyk a přináší téma Osové souměrnosti. V pořadí 8. výukový plán je zařazen do publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ dostupné z http://clil.nuv.cz a je vystaven na principech 4 C´s Prof. Do Coyle (stejně jako ostatní články seriálu CLIL v praxi).
Autor Eva Seidlová

CLIL: G. J. Caesar

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
CLIL výukový plán pro integraci angličtiny a dějepisu na téma G.J.Caesar.
Autor Michaela Hlaváčová

Making a telephone call (Zvukový záznam v Mojí sbírce)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento příspěvek reflektuje tři kroky práce s e-portfoliem – plánování, sebehodnocení a hodnocení. Cílem je naučit žáky říci několik vět o sobě a své rodině, rozumět otázkám na dané téma a na závěr zvládnout telefonát do rádia. Svůj rozhovor si žáci nahrají a uloží do sekce Moje sbírka.
Autor Mgr. Dalibor Dostál

Seznamujeme se a opakujeme ve výuce němčiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Metody seznámení se a opakování patří ke klíčovým činnostem ve výuce cizích jazyků. Ať již seznámení se (jedná se o klíčovou konverzační situaci) nebo opakování (které se jeví jako zdánlivě nezáživné) lze realizovat ve výuce zábavným způsobem.
Autor Kamila Sladkovská
Celkem: 8