Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Už vás nebaví psát stejné slohy každý rok? Ono to možná nebaví už ani děti. Tak se pojďme vzájemně obohatit drobnými motivačními triky, které tyto hodiny ozvláštní. A možná zjistíme, že je sloh (a čtení knih) vlastně zábavná činnost.
Článek nabízí čtyři jednoduché tipy, jak podpořit fantazii a zájem u žáků ve spojení s psaním textů. Jako bonbónek najdeme v závěru pár inspirativních příspěvků učitelů z praxe, které zazněly v rámci tzv. PEPOUŠova vlnobití k tématu slohu a literatury.
Autor Pavlína Hublová
Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.
Článek vysvětluje, proč založit dětem ke psaní blog, nabízí různá prostředí a objasňuje jejich klady a zápory.
Autor Ludmila Kovaříková
Ukázka obsahuje úryvek z knihy Máme rádi sloh, která nabízí učitelům inspiraci do hodin českého jazyka a směřuje k zábavné slohové výuce. Článek obsahuje poznámky pro učitele, motivační náměty a navrhovaná témata slohových prací pro slohové útvary líčení, zprávu, oznámení, inzerát a rozhovor. Kniha nabízí náměty k rozvoji klíčových kompetencí při výuce slohu.
Autor M. Krůželová
V současnosti příslovím, rčením a pranostikám žáci často nerozumějí, proto předkládáme soubor různých cvičení, která může učitel zařazovat příležitostně do různých hodin a to podle věku žáků a podle jejich schopností. S tímto souvisí i reflexe a hodnocení, které se mohou lišit.
Autor PhDr. Vladimíra Neužilová
Malá „kuchařka”, jak s dětmi vytvořit vlastní naučnou stezku. Autorka čerpá z osobních zkušeností z tvorby NS Thomayerovy sady v Praze-Libni.
Autor Dominika Dobrylovská
Realizace představy o budoucím žákově domě v rámci několika vzdělávacích oborů (přírodovědných i společenských). Námět přispěje k rozvoji posuzovacích a rozhodovacích procesů v rámci kompetencí žáků, propojí vzdělávání s problematikou běžného života a vytvoří prostor pro realizaci inovativních a alternativních myšlenek žáků. Postupně dojde k propojení přírodovědných (matematika, fyzika) a společenských (výtvarná výchova, český jazyk) oborů v krátkém časovém úseku. Výstupem projektu bude kresba domu s jeho popisem opatřená o charakteristiky hypotečního úvěru, kterým by dům mohl být financován, a informací o jeho energetické náročnosti (tepelných ztrátách).
Autor Pavel Červený
Žáci ústně vyprávějí svůj společný příběh a poté jej hodnotí dle vytvořených kritérií. Individuálně pak píší nové vypravování s použitím zadaných klíčových slov.
Autor PhDr. Lenka Palkovská, Ph.D.
Prostřednictvím několika aktivit se žáci seznámí s řadou běžně užívaných přísloví a porozumí jejich významu.
Autor Helena Vašatová
Jak se ovlivňuje tělo a myšlení? Jak reaguje tělo na zátěž a co se nám při tom honí hlavou? Jsou různé možnosti, jak to vyzkoušet a někdy stačí jen málo. Třeba si „jen“ zaběhat a dát průchod myšlenkám.
Autor Zdeněk Slejška
Příspěvek byl připraven pro učitele, kteří pomáhají žákům s přípravou školního časopisu. Nabízíme několik aktivit, které autoři této publikace vyzkoušeli s žáky na semináři Tvorba školního časopisu a jež se jim osvědčily.
Autor Martin Orgoník