Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 2. stupeň > Český jazyk a literatura > Komunikační a slohová výchova > uspořádá informace v textu s ohledem na jeho...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Knížka jednoho slova

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek přináší jednu z možností, jak u žáků podněcovat zájem o četbu, zvyšovat čtenářskou gramotnost, čtení s porozuměním. Prací ve dvojici poskytujeme příležitost i pomalým a slabším čtenářům k dosažení výsledku a získání ocenění. Výsledným produktem je vlastní knížka složená z textů nejrůznějších autorů, která bude určitě zaujímat přední místo v domácí knihovničce každého žáka.
Autor Žaneta Hrdličková

Výuka a hodnocení práce s Pravidly českého pravopisu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Práce s Pravidly českého pravopisu jako prostředek k rozvíjení kognitivních dovedností žáka
Autor Jakub Horálek

Všudypřítomná média

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Aktivita umožňuje představit volební kampaň jako specifický typ reklamního sdělení. Při hře na PR agenturu žáci navrhují volební kampaň a aplikují své zkušenosti s komerční reklamou a jejími přesvědčovacími technikami. Závěr motivuje k úvahám o možném vlivu politické reklamy na veřejné mínění.
Autor Zuzana Zejdová

Gutenberg by se divil

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Využití školního rozhlasového vysílání při tvorbě ankety jako součást jazykové výchovy.
Autor Zuzana Zejdová

K výuce publicistického stylu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Autorka v příspěvku ukazuje, jak lze v hodinách slohové výchovy pracovat s útvary publicistického stylu. Žáci se seznámí s funkcí základních publicistických útvarů a získají zájem o společenské dění (pojítko mezi "školským" životem a praxí).
Autor Květa Rysová

Popis pracovního postupu na téma Příprava jídla, recepty a „ujeté“ recepty

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem vyučovací hodiny je realizovat se žáky atraktivní a zábavnou formou nácvik popisu pracovního postupu. Učitel naváže na vyučovací hodinu, v níž se již se žáky této problematice věnoval.
Autor Miloš Mlčoch

Oživme městskou knihovnu pro 21. století (3. část) – Vytváříme moderní výroční zprávu pro městskou knihovnu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se inspirují výročními zprávami knihoven a vytvoří vlastní výroční zprávu. Tu připraví v online dokumentu, na jehož tvorbě se budou společně podílet. Formát výroční zprávy dodržuje pravidla pro formátování textu a využívá moderních možností zápisu, jako je hlasové zadávání.
Autor Markéta Čonková

Oživme městskou knihovnu pro 21. století (5. část) – Infografikou do světa informací

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci vytváří infografiku, která čtenáře informuje o zajímavostech městské knihovny. Infografika může být vytvořena ve volně dostupném doporučeném online nástroji Canva, zároveň lze použít i jiné digitální grafické nástroje.
Autor Markéta Čonková

Vedení žáka-cizince běžným školním životem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článkem chci přispět k objasňování problematiky spojené s adaptací žáka-cizince v každodenní školní praxi. Zde nacházíme mnoho situací, kdy je zapotřebí aplikovat vhodnou formou český jazyk zároveň s mateřským jazykem žáka tak, aby žák postupně dostal všechny nutné informace srozumitelně a pochopitelnou formou. Toto je základní a velmi důležitá část adaptace žáka v českém školním prostředí a pravděpodobně stejné nebo podobné situace, o kterých text pojednává, řeší nebo řešil každý, kdo má ve školním kolektivu žáka-cizince.
Autor Ivana Černá

Čeština trochu jinak aneb Nebojme se hub

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Autor se zaměřuje na danou oblast v širších souvislostech. Nejprve uvádí příklady na využití názvů hub v mluvnici a dále náměty pro práci v hodinách slohového vyučování. V souladu s cíli RVP ZV poukazuje na možnosti využití tématu k integraci poznatků z různých vzdělávacích oblastí a průřezových témat.
Autor Milan Polák
Celkem: 16