Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 2. stupeň > Český jazyk a literatura > Komunikační a slohová výchova > zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pohádky od Světlušky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Zvýšit čtenářskou gramotnost a podpořit zájem žáků o četbu můžeme i poslechem pohádky, reprodukované školeným hereckým hlasem. Zajímavé a inspirující je propojení poslechu s vyjádřením vlastních pocitů a s žákovskou tvorbou (literární a výtvarnou).
Autor Žaneta Hrdličková

Vyšehrad

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jak žákům přiblížit jedno z nejznámějších míst Prahy?
Autor Eva Špačková

Příběhy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci se nám už brzy vrátí z prázdnin do školních lavic. Část z nich jistě s rodiči vyjela na dovolenou do některé z evropských zemí a ještě teď jsou plni zážitků, které si budou o přestávkách a často i v hodinách navzájem sdělovat. Pojďme proto využít jejich osobních zkušeností z cest a připomenout si, jakým prostorem se Evropa díky postupnému rozrůstání Evropské unie v posledních desetiletích stala. A ukázat si, že je to prostor, který stojí za to poznávat.
Autor Anna Valouchová

Malý princ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jak u žáků rozvíjet pozitivní vztah ke čtení knih? Jak rozvíjet čtenářskou gramotnost? Jak žáky vést ke čtení s porozuměním? Jak v hodinách literární tvořivosti zaujmout téměř všechny žáky ve třídě? Jak efektivně využít „němého učitele“ k vzájemnému poznávání? Odpovědí na tyto otázky najdeme určitě spoustu a každý z nás zvolí metody a přístupy, které jsou mu nejbližší a které jsou pro žáky v jeho třídě nejvhodnější. Příspěvek nabízí jeden ze způsobů, který se osvědčil v hodinách literární tvořivosti se žáky 7. ročníku. Pro tuto výuku byla k dispozici jedna vyučovací hodinu týdně. Pro práci s knihou jsem posloužil Malý princ od Antoine de Saint-Exupéryho.
Autor Stanislava Křížová

Učím se vypravovat

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Autorka nabízí ukázku tematicky zaměřené výuky, která se uskutečnila v rámci vyučovacího předmětu matematika. Stěžejní náplň byla realizována ve třech částech (během jednoho týdne). První den proběhl 135 minutový blok (tři vyučovací hodiny), druhý a třetí den po jedné vyučovací hodině (2x45 minut). Následovala individuální práce žáků na aplikační úloze a společné vytváření sbírky úloh. Veškeré postřehy, dotazy, náměty byly řešeny při hodinách matematiky.
Autor Vladimíra Neužilová

Zlaté aktivity III.

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jeden ze čtyř praktických příspěvků, zaměřených na procvičování sociálních dovedností.
Autor Aisis o.s.

Zlaté aktivity I.

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jeden ze čtyř praktických příspěvků, zaměřených na procvičování sociálních dovedností.
Autor Aisis o.s.

Zlaté aktivity II.

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jeden ze čtyř praktických příspěvků, zaměřených na procvičování sociálních dovedností.
Autor Aisis o.s.

Aktivity pro naplňování inkluzívních a kooperativních strategií II.

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jeden ze dvou praktických příspěvků, zaměřených na inkluzívní a kooperativní strategie – začleňování žáků různých kultur a etnik do kolektivu třídy.
Autor Aisis o.s.

Aktivity na podporu OSV - Témata opakující se v určitých fázích kurzů a lekcí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje několik námětů na různá krátká cvičení a typy technik, zaměřené na počáteční rozhýbání, uvolnění, zklidnění, soustředění, případně naznačení (hlavního) tématu.
Autor Aisis o.s.
Celkem: 22