Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Příběhy na dobrou noc pro malé rebelky, čtenářská dílna
| Tato čtenářská dílna pracuje s životními příběhy několika výjimečných žen. Žáci by si na jejím základě mohli uvědomit, že život každému přináší nepřeberné možnosti uplatnění. A i když máme odlišné „startovací podmínky“, je důležité mít sny a snažit se je uskutečňovat. I přes „nepřízeň osudu“ (a možná i jí navzdory).  | Marcela Svejkovská |
|
|
| |
|
05. 12. 2019 |
225 |
Máme rádi sloh
| Ukázka obsahuje úryvek z knihy Máme rádi sloh, která nabízí učitelům inspiraci do hodin českého jazyka a směřuje k zábavné slohové výuce. Článek obsahuje poznámky pro učitele, motivační náměty a navrhovaná témata slohových prací pro slohové útvary líčení, zprávu, oznámení, inzerát a rozhovor. Kniha nabízí náměty k rozvoji klíčových kompetencí při výuce slohu.  | M. Krůželová |
|
|
| |
2 komentáře |
10. 06. 2014 |
29267 |
Nové hry do klubovny
| Publikace Nové hry do klubovny z nakladatelství Portál je koncipována jako soubor her, které jsou vhodné pro hraní v místnosti.
V ukázce naleznete pět her, které nevyžadují žádnou náročnou přípravu a ke třem hrám nepotřebujete ani žádné pomůcky. Uvedené hry rozvíjejí pozornost, vnímavost, kreativní myšlení, paměť, vyjadřující schopnosti, komunikaci a rozvoj slovní zásoby.
Celý výtisk knihy obsahuje nejen mnoho dalších her, ale i krátký metodický úvod.  | Petr Ráček a kol. |
|
|
| |
|
01. 04. 2014 |
8464 |
Aktivizující metody ve výuce slohu
| Tento text vznikl jako aktivita v rámci projektu Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání, CZ.1.07/1.2.00/08.0110, OPVK. Přináší příklad dobré praxe využití výukové opory, která v projektu vznikla, v konkrétní vyučovací dvouhodině. Vyučování proběhlo 16. 2. 2012 v ZŠ a MŠ pro zrakově postižené a vady řeči, Plzeň, popisuje Mgr. Petr Koubek, jméno pedagožky: Mgr. Irena Štychová.  | Petr Koubek |
|
|
| |
|
14. 06. 2012 |
13601 |
Popis pracovního postupu na téma Příprava jídla, recepty a „ujeté“ recepty
| Cílem vyučovací hodiny je realizovat se žáky atraktivní a zábavnou formou nácvik popisu pracovního postupu. Učitel naváže na vyučovací hodinu, v níž se již se žáky této problematice věnoval.  | Miloš Mlčoch |
|
|
| |
|
12. 12. 2011 |
23349 |
Přísloví
| V současnosti příslovím, rčením a pranostikám žáci často nerozumějí, proto předkládáme soubor různých cvičení, která může učitel zařazovat příležitostně do různých hodin a to podle věku žáků a podle jejich schopností. S tímto souvisí i reflexe a hodnocení, které se mohou lišit.  | PhDr. Vladimíra Neužilová |
|
|
| |
|
07. 12. 2011 |
7797 |
Expertní skupiny ve výuce: Co víme o slavících?
| Článek představuje aktivizující výukovou metodu Expertní skupiny, její cíle, klady i zápory. Následně nabízí praktickou ukázku textů, které byly využity při zařazení této metody v hodině českého jazyka v 8. ročníku ve formě pracovního listu.  | PhDr. Vladimíra Neužilová |
|
|
| |
1 komentář |
05. 12. 2011 |
4507 |
Čtení o bozích a hrdinech
| Hodina je součástí bloku vyučovacích hodin v 7. ročníku, který je věnován starým bájím a pověstem. Výukový blok integruje vzdělávací obory Český jazyk a literatura, Dějepis, Výchova k občanství, Výtvarná výchova a průřezové téma Osobnostní a sociální výchova. Výuka probíhala soustředěně po dva týdny ve všech složkách ČJL a v uvedených vyučovacích předmětech. Mým záměrem bylo rozvíjet čtenářskou gramotnost žáků ve vyučovací hodině s využitím vhodných metod a postupů. Zaměřila jsem se zejména na čtení s porozuměním a částečně sdílení o přečteném a společné usuzování z něho.
Blok hodin byl vybrán pracovníky VÚP v Praze jako příklad dobré praxe rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce. Příklady dobré praxe jsou záznamy navštívených hodin s hodnocením. Mají ustálenou strukturu. Výuka proběhla na ZŠ a MŠ Krásná Lípa.  | Mgr. Jitka Čapková |
|
|
| |
|
30. 11. 2011 |
9339 |
Tvoříme inzerát
| Seznamování žáků s jedním z publicistických žánrů – s inzerátem – probíhá hravou formou. Žáci jej tvoří, experimentují s ním, ve skupině porovnávají jednotlivé inzeráty a posuzují komunikační záměr autora i schopnost uspět s takovýmto inzerátem.  | Kamila Balharová |
|
|
| |
|
10. 11. 2011 |
6588 |
Kdo všechno tu žil aneb Velké detektivní pátrání po slavných spolužácích
| Příspěvek se zabývá rozvíjením vztahu žáků k jejich škole jako místu, kde tráví velkou část dne. Také se zabývá rozvíjením vztahu k místu, kde žáci žijí.  | Petra Boháčková |
|
 |
| |
|
08. 04. 2011 |
7355 |