Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Integrace průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova do vyučovacího předmětu Český jazyk a literatura
| Pracovní listy s metodikou pro výuku komunikace a slohu s integrací OSV
pro 6. ročník.  | Vladimíra Neužilová |
|
|
| |
|
24. 04. 2008 |
7504 |
Krátké prózy 2. poloviny 20. století - Hrabal, Ajvaz
| Příspěvek je zaměřen na osobnostní a sociální výchovu. Týká se poznávání lidí, vzájemných lidských odlišností a hledání a hodnocení těchto odlišností.  | Jitka Kulovaná |
|
|
| |
|
02. 10. 2007 |
7802 |
Řeč novinových titulků
| Většina z nás celkem spolehlivě dokáže rozlišit sdělení pocházející ze seriózních nebo bulvárních médií. Dokážeme však pojmenovat, čím se tato sdělení liší a jaké mají charakteristické znaky? Víme, co se od titulku v tištěném zpravodajství očekává? Následující lekce nabízí činnosti, ve kterých se žáci na konkrétních příkladech mohou se stavbou mediálního sdělení a s funkcí titulků seznámit.  | Zuzana Zejdová |
|
|
| |
|
04. 02. 2008 |
75991 |
Všudypřítomná média
| Aktivita umožňuje představit volební kampaň jako specifický typ reklamního sdělení. Při hře na PR agenturu žáci navrhují volební kampaň a aplikují své zkušenosti s komerční reklamou a jejími přesvědčovacími technikami. Závěr motivuje k úvahám o možném vlivu politické reklamy na veřejné mínění.  | Zuzana Zejdová |
|
|
| |
|
17. 03. 2008 |
15774 |
Maminka vždy ví
| Cílem aktivity je uvědomění si různých rovin, které jsou obsažené v mediálním sdělení. Aktivita nabízí otázky, které si lze klást při rozboru jakékoli televizní reklamy.  | PhDr. Marek Mičienka |
|
|
| |
|
28. 07. 2008 |
17146 |
Není zpráva jako zpráva
| Jak poznáme špatné zpravodajství? Obvykle je plné hodnotících soudů a neověřených tvrzení. V lekci se žáci naučí hodnotící soudy rozpoznat, seznámí se také se základními principy svobody slova a mediálních zákonů, cíli veřejnoprávních médií.  | Zuzana Zejdová |
|
|
| |
|
28. 04. 2008 |
14638 |
Virtuální hospitace - Mediální výchova: Reklamní slogan
| Zamysleli jste se někdy nad tím, jak a čím reklama působí na příjemce, jaký účel je sledován neustálým opakováním stejných reklam? Co je potřeba k vytvoření reklamy, která zaujme, je vtipná a má nápad?  | Mgr. Zuzana Šepsová |
|
|
| |
1 komentář |
31. 03. 2010 |
19633 |
Titulní strana
| Titulní strana je interaktivní lekce pro výuku dějin světových velmocí na přelomu 19. a 20. století, období zvaného „belle époque“ nebo také „fin de siécle“. Výstupem projektu je poster – titulní strana fiktivních novin z dané doby a daného státu. Žáci kombinují politické dějiny s událostmi z oblasti vědeckého a technického pokroku, kultury, společenského života apod. Žáci hledají a třídí informace, komunikují ve skupině, prezentují výsledky své práce před ostatními.  | Lukáš Tvrďoch |
|
|
| |
|
10. 11. 2011 |
6153 |
Diskutované politické téma a jeho využití v hodině slohu (Radar na území České republiky)
| Cílem vyučovací hodiny je představit atraktivní politické téma, konkrétně možnost ohrožení území ČR teroristickými útoky a možnost zásahu našeho území vojenskými raketami.  | Miloš Mlčoch |
|
|
| |
|
13. 12. 2011 |
4429 |
Aktuální politické téma a jeho prezentace politiky a dalšími osobnostmi v médiích – polemika jako téma hodiny slohu
| Tato vyučovací hodina je zaměřena na percepci konkrétního mediálního sdělení a na jeho další využití našimi politiky a umělci v médiích. Žáci pracují samostatně, ve dvojicích a ve skupinách. V rámci přípravy polemiky, její realizace a jejího hodnocení se žáci učí argumenty připravovat, formulovat, obhajovat a také posuzovat.  | Miloš Mlčoch |
|
|
| |
|
14. 12. 2011 |
4691 |