Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 2. stupeň > Český jazyk a literatura > Komunikační a slohová výchova > rozpoznává manipulativní komunikaci v masmédiích...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Aktuální politické téma a jeho prezentace politiky a dalšími osobnostmi v médiích – polemika jako téma hodiny slohu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tato vyučovací hodina je zaměřena na percepci konkrétního mediálního sdělení a na jeho další využití našimi politiky a umělci v médiích. Žáci pracují samostatně, ve dvojicích a ve skupinách. V rámci přípravy polemiky, její realizace a jejího hodnocení se žáci učí argumenty připravovat, formulovat, obhajovat a také posuzovat.
Autor Miloš Mlčoch

Diskutované politické téma a jeho využití v hodině slohu (Radar na území České republiky)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem vyučovací hodiny je představit atraktivní politické téma, konkrétně možnost ohrožení území ČR teroristickými útoky a možnost zásahu našeho území vojenskými raketami.
Autor Miloš Mlčoch

Titulní strana

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Titulní strana je interaktivní lekce pro výuku dějin světových velmocí na přelomu 19. a 20. století, období zvaného „belle époque“ nebo také „fin de siécle“. Výstupem projektu je poster – titulní strana fiktivních novin z dané doby a daného státu. Žáci kombinují politické dějiny s událostmi z oblasti vědeckého a technického pokroku, kultury, společenského života apod. Žáci hledají a třídí informace, komunikují ve skupině, prezentují výsledky své práce před ostatními.
Autor Lukáš Tvrďoch

Virtuální hospitace - Mediální výchova: Reklamní slogan

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Zamysleli jste se někdy nad tím, jak a čím reklama působí na příjemce, jaký účel je sledován neustálým opakováním stejných reklam? Co je potřeba k vytvoření reklamy, která zaujme, je vtipná a má nápad?
Autor Mgr. Zuzana Šepsová

Maminka vždy ví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Cílem aktivity je uvědomění si různých rovin, které jsou obsažené v mediálním sdělení. Aktivita nabízí otázky, které si lze klást při rozboru jakékoli televizní reklamy.
Autor PhDr. Marek Mičienka

Není zpráva jako zpráva

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak poznáme špatné zpravodajství? Obvykle je plné hodnotících soudů a neověřených tvrzení. V lekci se žáci naučí hodnotící soudy rozpoznat, seznámí se také se základními principy svobody slova a mediálních zákonů, cíli veřejnoprávních médií.
Autor Zuzana Zejdová

Integrace průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova do vyučovacího předmětu Český jazyk a literatura

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Pracovní listy s metodikou pro výuku komunikace a slohu s integrací OSV pro 6. ročník.
Autor Vladimíra Neužilová

Všudypřítomná média

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Aktivita umožňuje představit volební kampaň jako specifický typ reklamního sdělení. Při hře na PR agenturu žáci navrhují volební kampaň a aplikují své zkušenosti s komerční reklamou a jejími přesvědčovacími technikami. Závěr motivuje k úvahám o možném vlivu politické reklamy na veřejné mínění.
Autor Zuzana Zejdová

Řeč novinových titulků

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Většina z nás celkem spolehlivě dokáže rozlišit sdělení pocházející ze seriózních nebo bulvárních médií. Dokážeme však pojmenovat, čím se tato sdělení liší a jaké mají charakteristické znaky? Víme, co se od titulku v tištěném zpravodajství očekává? Následující lekce nabízí činnosti, ve kterých se žáci na konkrétních příkladech mohou se stavbou mediálního sdělení a s funkcí titulků seznámit.
Autor Zuzana Zejdová

Krátké prózy 2. poloviny 20. století - Hrabal, Ajvaz

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek je zaměřen na osobnostní a sociální výchovu. Týká se poznávání lidí, vzájemných lidských odlišností a hledání a hodnocení těchto odlišností.
Autor Jitka Kulovaná
Celkem: 10