Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 2. stupeň > Český jazyk a literatura > Komunikační a slohová výchova > odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vzdělávání v souvislostech

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Obsahem příspěvku je rozpracování a praktická realizace „dvojstranného pedagogického systému“ při tvorbě školního vzdělávacího programu školy. Jde o snahu, aby se do vzdělávání systematicky dostalo vzdělávání v souvislostech formou vytváření tzv. „souvislostní poznatkové protistruktury“ ke každé teorii či tradičně probíranému tématu. V učebních textech takto vytvořených se při probírání učiva žák nejprve předběžně orientuje souvislostními myšlenkovými jádry „levých stran“ textu, své myšlení zpřesní teorií „pravé strany“ textu a souvislostmi „levé strany“ zahrne nové pojmy do širokého systému vztahů.
Autor Jiří Zlatník

Pomluva

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Pomocí vstupování do rolí rozvíjení sociální inteligence žáků.
Autor Ivana Honsnejmanová

Integrace průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova do vyučovacího předmětu Český jazyk a literatura

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Pracovní listy s metodikou pro výuku komunikace a slohu s integrací OSV pro 6. ročník.
Autor Vladimíra Neužilová

Skrytá tvář autorky detektivek

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek je příkladem jednoho z možných zpracování testových úloh, které byly použity v mezinárodním šetření čtenářské gramotnosti známém jako PISA, organizovaném v roce 2000 OECD. Nabízíme ho především jako inspiraci pro práci se žáky při rozvoji dovedností v oblasti čtenářské gramotnosti.
Autor Jan Čáp

Was sagen die Sagen – Co vypovídají pověsti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Mezinárodní projekt eTwinning využívá literární formu komiksu pro zpracování regionálních pověstí města a nejbližšího okolí. Je realizovaný v německém jazyce. Žáci vyhledávají regionální pověsti, zestručňují je, kreslí k nim obrázky a přidávají popisky v německém jazyce.
Autor Ivana Klimešová

Ohebné slovní druhy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek je zaměřen na procvičování ohebných slovních druhů. Kromě vědomostí žáků je kladen důraz na diskusi ve skupině o daném tématu a na schopnost naslouchat druhým.
Autor Ivana Brožová

Památky UNESCO očima žáků

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje propojení vyučovacích předmětů na 2. stupni ZŠ prostřednictvím projektové výuky. Žáci jsou zde motivováni vlastním prožitkem, komunikují v týmech, pořizují, shromažďují a analyzují materiály, které dále zpracovávají při tvorbě konkrétně využitelných výstupů (sborník, prezentace, kalendář), pracují s ICT. Při práci získávají ucelený a mnohostranný pohled na naši vlast a svět, uvědomí si význam mezinárodních organizací.
Autor Jana Vítková

Krátké prózy 2. poloviny 20. století - Hrabal, Ajvaz

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek je zaměřen na osobnostní a sociální výchovu. Týká se poznávání lidí, vzájemných lidských odlišností a hledání a hodnocení těchto odlišností.
Autor Jitka Kulovaná

Papiertheater

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Využití metody k motivaci a k zamyšlení nad problematikou "zapomenutých dětí", následná diskuse, zapojení dramatických prvků, malování a vytváření jednoduchých kulis. Tvorba vlastních příběhů.
Autor Ivana Frýbová

Gramatika - jazykový prostředek k ústní i písemné komunikaci na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Gramatika je prostředkem vedoucím k řečovým dovednostem, z něhož se nesmí stát hrozba. Na I. stupni ZV se musí zprostředkovat nenásilně, zejména v těsné souvislosti s poslechem, mluvením i psaním. Text je doplněn praktickými ukázkami.
Autor Alena Podepřelová
Celkem: 21