Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vzdělávání v souvislostech
| Obsahem příspěvku je rozpracování a praktická realizace „dvojstranného pedagogického systému“ při tvorbě školního vzdělávacího programu školy. Jde o snahu, aby se do vzdělávání systematicky dostalo vzdělávání v souvislostech formou vytváření tzv. „souvislostní poznatkové protistruktury“ ke každé teorii či tradičně probíranému tématu. V učebních textech takto vytvořených se při probírání učiva žák nejprve předběžně orientuje souvislostními myšlenkovými jádry „levých stran“ textu, své myšlení zpřesní teorií „pravé strany“ textu a souvislostmi „levé strany“ zahrne nové pojmy do širokého systému vztahů.  | Jiří Zlatník |
|
|
| |
|
03. 04. 2009 |
6248 |
Pomluva
| Pomocí vstupování do rolí rozvíjení sociální inteligence žáků.  | Ivana Honsnejmanová |
|
|
| |
|
14. 09. 2007 |
12412 |
Integrace průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova do vyučovacího předmětu Český jazyk a literatura
| Pracovní listy s metodikou pro výuku komunikace a slohu s integrací OSV
pro 6. ročník.  | Vladimíra Neužilová |
|
|
| |
|
24. 04. 2008 |
7504 |
V Praze se cestovalo blaze?
| Žáci na základě exkurze do Muzea městské hromadné dopravy v Praze vyplní pracovní list a s jeho pomocí sestaví příručku o historii cestování po Praze. Nakonec si vyrobí i papírový model autobusu.  | Petra Boháčková |
|
|
| |
|
25. 08. 2008 |
8634 |
Skrytá tvář autorky detektivek
| Příspěvek je příkladem jednoho z možných zpracování testových úloh, které byly použity v mezinárodním šetření čtenářské gramotnosti známém jako PISA, organizovaném v roce 2000 OECD. Nabízíme ho především jako inspiraci pro práci se žáky při rozvoji dovedností v oblasti čtenářské gramotnosti.  | Jan Čáp |
|
|
| |
|
11. 04. 2008 |
6970 |
Was sagen die Sagen – Co vypovídají pověsti
| Mezinárodní projekt eTwinning využívá literární formu komiksu pro zpracování regionálních pověstí města a nejbližšího okolí. Je realizovaný v německém jazyce. Žáci vyhledávají regionální pověsti, zestručňují je, kreslí k nim obrázky a přidávají popisky v německém jazyce.  | Ivana Klimešová |
|
|
| |
|
12. 03. 2008 |
9594 |
Ohebné slovní druhy
| Příspěvek je zaměřen na procvičování ohebných slovních druhů. Kromě vědomostí žáků je kladen důraz na diskusi ve skupině o daném tématu a na schopnost naslouchat druhým.  | Ivana Brožová |
|
|
| |
|
21. 01. 2008 |
15749 |
Památky UNESCO očima žáků
| Příspěvek popisuje propojení vyučovacích předmětů na 2. stupni ZŠ prostřednictvím projektové výuky. Žáci jsou zde motivováni vlastním prožitkem, komunikují v týmech, pořizují, shromažďují a analyzují materiály, které dále zpracovávají při tvorbě konkrétně využitelných výstupů (sborník, prezentace, kalendář), pracují s ICT. Při práci získávají ucelený a mnohostranný pohled na naši vlast a svět, uvědomí si význam mezinárodních organizací.  | Jana Vítková |
|
|
| |
|
09. 11. 2007 |
10964 |
Krátké prózy 2. poloviny 20. století - Hrabal, Ajvaz
| Příspěvek je zaměřen na osobnostní a sociální výchovu. Týká se poznávání lidí, vzájemných lidských odlišností a hledání a hodnocení těchto odlišností.  | Jitka Kulovaná |
|
|
| |
|
02. 10. 2007 |
7802 |
Papiertheater
| Využití metody k motivaci a k zamyšlení nad problematikou "zapomenutých dětí", následná diskuse, zapojení dramatických prvků, malování a vytváření jednoduchých kulis. Tvorba vlastních příběhů.  | Ivana Frýbová |
|
|
| |
|
04. 06. 2007 |
7037 |