Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mé příjmení
| Aktivita podporuje rozvoj gramotnosti čtenářské, matematické i digitální. Žáci využijí všech dostupných zdrojů – a to jak v tištěné, tak elektronické podobě. Pak porovnají důvěryhodnost jednotlivých zdrojů, a se získanými informacemi dle pokynů v pracovním listu pracují.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Mgr. Ivana Kolářová |
|
|
| |
|
11. 02. 2019 |
428 |
Mnich a jeptiška
| Námět do výuky rozvíjející digitální gramotnost v hodinách českého jazyka. Pomocí dostupných zdrojů žáci získají potřebné informace pro práci s textem.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Mgr. Ivana Kolářová |
|
|
| |
|
11. 02. 2019 |
372 |
Zdravé nebo nezdravé
| Aktivita podporuje rozvoj gramotnosti čtenářské, matematické i digitální. Žáci se zamýšlí nad tím, zda se stravují spíš zdravě, nebo spíš nezdravě. Využívají všech dostupných zdrojů – a to jak v tištěné, tak elektronické podobě. Pak porovnávají důvěryhodnost jednotlivých zdrojů, a s jednotlivými informacemi dle pokynů v pracovním listu pracují.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Mgr. Ivana Kolářová |
|
|
| |
|
07. 02. 2019 |
505 |
Zdravá výživa v číslech (Healthy diet in numbers)
| Námět rozvíjející gramotnosti ve výuce anglického jazyka. Aktivita podporuje zdravé stravování. Žáci si sestavují jídelníček, cílem je respektovat principy zdravého stravování. Při sestavovaní jídelníčku žáci pracují s různými zdroji a informacemi.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Jitka Tůmová |
|
|
| |
|
04. 02. 2019 |
362 |
Jak učit výslovnost tak, aby to žáky bavilo?
| Článek Jak učit výslovnost tak, aby to žáky bavilo? vás zve k návštěvě webináře, který proběhne 29. 9. 2016. Webinář se bude zabývat problematikou vlastního používání, vysvětlování i nácviku co nejlepší výslovnosti. Poradí i bezradným učitelům, jak zakomponovat procvičení výslovnosti co nejčastěji. Představíme si zábavné hry, které žákům umožní procvičit typické jevy správné výslovnosti (sluchové hry, zvukové labyrinty, obrázkové symboly, manipulace s kartičkami, výslovnostní rozcvička, hry v prostoru i ve skupinách, nácvik rytmu a intonace s říkankami, zábavné rýmování apod.). Budeme se zabývat otázkou používání fonetické transkripce, zda je pro děti vhodná a od kdy a jak s ní začít pracovat.  | Sylvie Doláková |
|
|
| |
|
23. 09. 2016 |
5577 |
Správná výslovnost francouzských vokálů
| Článek se zabývá častými problémy, které mají čeští žáci při výslovnosti francouzských samohlásek. Nabízí konkrétní cvičení i online odkazy k tomuto tématu.  | Daniel Hanšpach |
|
|
| |
|
15. 08. 2016 |
5823 |
Čeština zajímavě a komunikativně II: Slovesa
| Kniha je určena učitelům českého jazyka druhého stupně základních škol a nižších tříd gymnázií a studentům oboru Český jazyk a literatura na vysokých školách. Přináší zajímavé náměty k učivu o slovní zásobě, tvarosloví, skladbě a slohu v 8. a 9. ročníku. Přínosné je propojení praktické části s metodickou i závěrečné prověřovací testy. Výklad doplňují odkazy na mezipředmětové vztahy a průřezová témata.  | Klímová K., Kolářová I. |
|
|
| |
|
17. 02. 2016 |
4590 |
Positive Ageing II.
| Aktivita je zaměřena na vztahy mezi generacemi, na vzájemnou pomoc a spolupráce mezi adolescenty a seniory. V aktivitě jsou použity prvky metody CLIL s cílem seznámit studenty s anglickými termíny pro téma pozitivní stárnutí a mezigenerační spolupráci.
 | Mgr. Naďa Holická |
|
|
| |
|
25. 01. 2016 |
3757 |
Klíčová slova - náměty pro práci se žáky
| Jednou ze základních dovedností potřebnou pro využívání množství internetových informací je dovednost dobré orientace v těchto informacích, dovednost najít právě takové informace, které jedinec v daném okamžiku potřebuje. Je proto třeba znát kvalitní internetové vyhledávače a umět formulovat požadavek – přesně nazvat předmět, jenž má být vyhledán, popř. umět vyznačit sémantické pole, do něhož hledaný předmět patří. Učitel češtiny může této dovednosti přispět, naučí-li své žáky pracovat s tzv. klíčovými slovy.  | doc. PhDr. Eva Hájková CSc. |
|
|
| |
|
19. 01. 2016 |
4228 |
Příspěvek češtináře k vytvoření počítačové gramotnosti žáků
| Počítač a jeho využití otvírají možnost přístupu k obrovskému množství informací a různých textů, s nimiž by se vzdělaný člověk měl umět vypořádat, měl by umět s nimi pracovat, využít je pro své záměry. K tomuto cíli dospěje žák základní školy v dospělosti, cestu mu přitom může usnadnit právě učitel češtiny.  | doc. PhDr. Eva Hájková CSc. |
|
|
| |
5 komentářů |
13. 01. 2016 |
3138 |