Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Excuse me, where is…
| Předložená aktivita je součástí cyklu „Znám místo, kde žiji“. Je zaměřena na osvojení si základní slovní zásoby týkající se popisu cesty, bydliště, kterou žák následně využívá v krátkých jednoduchých větách. Z pohledu gramatického žáci pracují s rozkazovacím způsobem. Je procvičována pravolevá orientace. Aktivita byla pilotována v 5. ročníku ZŠ. Vzhledem k faktu, že se první cizí jazyk začíná učit v různých ročnících 1. stupně ZŠ, je na uvážení učitele, kdy aktivitu do výuky zařadí.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Mgr. Jana Zachová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
06. 03. 2019 |
3174 |
Telefonní rozhovor a hodnocení ústní interakce v Evropském jazykovém portfoliu
| Žáci sami napíší návrh telefonního rozhovoru, sehrají jej ve dvojicích jako scénku. Rozhovor je veden s kamarádem cizincem. Žáci pracují se slepou mapou Evropy, ve které dle kontextu vybarvují některé státy. Svou ústní interakci následně ohodnotí v sekci Co už umím webové aplikace Evropského jazykového portfolia.  | Mgr. Pavla Smolová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
14. 02. 2013 |
6266 |
Učíme se anglicky hrou – téma clothes
| První podání výuky cizího jazyka v mladším školním věku bývá často určující pro další motivaci do učení, proto je nutné učit děti cizím jazykům hravou formou tak, aby je výuka bavila. Mně se velice osvědčilo učení formou inscenací pohádek a pomocí didaktických her, díky nimž si žáci zafixují učivo hravou, zábavnou formou. Scénické hry jsem se kvůli omezené slovní zásobě a neznalosti gramatiky malých dětí snažila co nejvíce psát v prostém přítomném čase.  | Lucie Zormanová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
01. 07. 2011 |
8007 |
Christmas
| V článku popisuji náměty pro výuku tématu Vánoce, a to ve třídě žáků na 1. stupni základní školy. Pro výuku anglického jazyka mladších školáků se mi nejvíce z výukových metod osvědčily didaktické a scénické hry.
Pomocí těchto výukových metod si žáci fixují slovní zásobu, fráze a gramatická pravidla hravou formou.  | Lucie Zormanová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
30. 06. 2011 |
6332 |
Umění – J. Pollock – Abstraktní malba, technika dripping, Jackson Pollock
| Zábavné, výtvarné odpoledne pro rodiče a děti s malířem Jacksonem Pollockem.  | Hana Foltová |
Praktický příspěvek inspirace modul
|
 |
|
|
|
15. 09. 2009 |
12026 |
Detektiv v kuchyni
| Žáci rozdělení do skupin dle různých zemí obdrží imitaci jídelníčku psaným jazykem dané země, který mají přeložit (se slovníkem, či dedukcí). Ve 2. fázi žáci pojmenovávají stejné názvy jídel v různých jazycích. Najdou 6 českých jídel v cizích jazycích (jídelníčcích), zjistí, která písmena v češtině neexistují.  | Tanja Lovše |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
05. 09. 2009 |
7034 |
Pozdravy a oslovení
| Žáci v různých aktivitách poznávají a objevují: vhodné způsoby představování, pozdravy a rozloučení v cizí zemi, vhodné oslovování osob, rozdíly a podobnosti v němčině, turečtině a češtině a zvyky a odlišnosti v chování.  | Ingelore Oomen-Welke |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
04. 09. 2009 |
24561 |
Vlastní jména
| Žáci se představí svým křestním jménem a seznamují se s ostatními. Hledají odvozené formy vlastních jmen. Identifikují na mapě zemi, z které jejich jméno pochází a pomocí předmětů (suvenýry, fota) zemi ostatním přiblíží.  | Irena Ferlin |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
1 komentář |
30. 07. 2009 |
8642 |