Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 1. stupeň > Cizí jazyk > Čtení s porozuměním > 2. období

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Excuse me, where is…

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Předložená aktivita je součástí cyklu „Znám místo, kde žiji“. Je zaměřena na osvojení si základní slovní zásoby týkající se popisu cesty, bydliště, kterou žák následně využívá v krátkých jednoduchých větách. Z pohledu gramatického žáci pracují s rozkazovacím způsobem. Je procvičována pravolevá orientace. Aktivita byla pilotována v 5. ročníku ZŠ. Vzhledem k faktu, že se první cizí jazyk začíná učit v různých ročnících 1. stupně ZŠ, je na uvážení učitele, kdy aktivitu do výuky zařadí. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Mgr. Jana Zachová

Daily Routines

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nabízená aktivita ukazuje, jak lze v hodinách cizího jazyka jednoduchým způsobem rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost. Zároveň ji lze využít v hodinách anglického jazyka k upevnění slovní zásoby a nácviku mluvení. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Jitka Tůmová

Telefonní rozhovor a hodnocení ústní interakce v Evropském jazykovém portfoliu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci sami napíší návrh telefonního rozhovoru, sehrají jej ve dvojicích jako scénku. Rozhovor je veden s kamarádem cizincem. Žáci pracují se slepou mapou Evropy, ve které dle kontextu vybarvují některé státy. Svou ústní interakci následně ohodnotí v sekci Co už umím webové aplikace Evropského jazykového portfolia.
Autor Mgr. Pavla Smolová

Učíme se anglicky hrou – téma clothes

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
První podání výuky cizího jazyka v mladším školním věku bývá často určující pro další motivaci do učení, proto je nutné učit děti cizím jazykům hravou formou tak, aby je výuka bavila. Mně se velice osvědčilo učení formou inscenací pohádek a pomocí didaktických her, díky nimž si žáci zafixují učivo hravou, zábavnou formou. Scénické hry jsem se kvůli omezené slovní zásobě a neznalosti gramatiky malých dětí snažila co nejvíce psát v prostém přítomném čase.
Autor Lucie Zormanová

Christmas

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V článku popisuji náměty pro výuku tématu Vánoce, a to ve třídě žáků na 1. stupni základní školy. Pro výuku anglického jazyka mladších školáků se mi nejvíce z výukových metod osvědčily didaktické a scénické hry. Pomocí těchto výukových metod si žáci fixují slovní zásobu, fráze a gramatická pravidla hravou formou.
Autor Lucie Zormanová

Umění – J. Pollock – Abstraktní malba, technika dripping, Jackson Pollock

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Zábavné, výtvarné odpoledne pro rodiče a děti s malířem Jacksonem Pollockem.
Autor Hana Foltová

Detektiv v kuchyni

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci rozdělení do skupin dle různých zemí obdrží imitaci jídelníčku psaným jazykem dané země, který mají přeložit (se slovníkem, či dedukcí). Ve 2. fázi žáci pojmenovávají stejné názvy jídel v různých jazycích. Najdou 6 českých jídel v cizích jazycích (jídelníčcích), zjistí, která písmena v češtině neexistují.
Autor Tanja Lovše

Pozdravy a oslovení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci v různých aktivitách poznávají a objevují: vhodné způsoby představování, pozdravy a rozloučení v cizí zemi, vhodné oslovování osob, rozdíly a podobnosti v němčině, turečtině a češtině a zvyky a odlišnosti v chování.
Autor Ingelore Oomen-Welke

Klávesnice II.

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci poznávají klávesové zkratky dle jejich funkcí. V první aktivitě se snaží ve dvojicích pojmenovat skupinu šesti klávesnicových zkratek (page up, down…). V navazující aktivitě spojují další zkratky s anglickým a českým vysvětlením. Dále poznávají funkce stisknutím kombinace kláves s Ctrl. Nakonec se snaží pojmenovat význam symbolů na klávesách. Řešení vyhledávají v pomůckách jako např. v učebnici ICT a dvojjazyčném slovníku.
Autor Gabriela Baladová

Vlastní jména

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci se představí svým křestním jménem a seznamují se s ostatními. Hledají odvozené formy vlastních jmen. Identifikují na mapě zemi, z které jejich jméno pochází a pomocí předmětů (suvenýry, fota) zemi ostatním přiblíží.
Autor Irena Ferlin
Celkem: 10