Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Projekt Water comes and goes! pro 1. stupeň ZŠ byl zpracován týmem odborných učitelů (Anna Aimone, Luisa de Giorgi, Maria Rosaria Leone, Sandra Teagno) ZŠ v Turíně jako CLIL práce pokrývající 5 lekcí za měsíc (celkem 20 vyučovacích hodin). Projekt spojuje přírodovědu a cizí jazyk a je určen žákům od 3. do 6. třídy. Ústřední postava Miss Droppy provází žáky celým projektem a pomáhá jim porozumět prostředí, kde se nachází voda, dále molekule, koloběhu a změně stavu vody i atmosférickým jevům. Příspěvek a prezentace obsahují pracovní listy, poslechové vstupy a obrazový materiál, fotografie příkladů práce žáků i podrobně rozpracovaný plán projektu do 6 kroků. Slouží jako velice zdařilý příklad dobré praxe ze základní školy San Maouro v italském Turíně.
Autor Tereza Šmídová
Článek Jak učit výslovnost tak, aby to žáky bavilo? vás zve k návštěvě webináře, který proběhne 29. 9. 2016. Webinář se bude zabývat problematikou vlastního používání, vysvětlování i nácviku co nejlepší výslovnosti. Poradí i bezradným učitelům, jak zakomponovat procvičení výslovnosti co nejčastěji. Představíme si zábavné hry, které žákům umožní procvičit typické jevy správné výslovnosti (sluchové hry, zvukové labyrinty, obrázkové symboly, manipulace s kartičkami, výslovnostní rozcvička, hry v prostoru i ve skupinách, nácvik rytmu a intonace s říkankami, zábavné rýmování apod.). Budeme se zabývat otázkou používání fonetické transkripce, zda je pro děti vhodná a od kdy a jak s ní začít pracovat.
Autor Sylvie Doláková

Týmy pilotních škol zapojených do projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) chystají na závěrečnou projektovou konferenci workshopy, ve kterých se podělí s ostatními účastníky o získané zkušenosti a konkrétní aktivity, které u nich byly realizovány „na cestě“ k rozvíjení gramotností. Například v ZŠ Hranice – Struhlovsko se dlouhodobě věnují rozvíjení čtenářské gramotnosti a hledají metody a formy, které by byly využitelné napříč všemi vzdělávacími obory. Jednou z možností jsou QR kódy, které mají univerzální využití, jsou pro žáky motivační a mohou podpořit jejich aktivní zapojení do práce s texty a s informacemi v různých kontextech. Do plánování a realizace aktivit se pod vedením školních koordinátorek pro gramotnosti zapojili učitelé různých předmětů a ročníků. Využití QR kódů tak sehrálo roli při sdílení a naplňování společného cíle, kterým je podpora čtenářské gramotnosti u všech žáků školy. Inspirativní náměty vám postupně představíme.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Mgr. Veronika Mamulová
Článek se zabývá využitím tabletů v hodinách anglického jazyka. Žáci si mohou tvořit vlastní e-knihy, které mohou sloužit jako ukázka toho, co se v hodině naučili.
Autor Mgr. Petra Boháčková
Článek seznamuje čtenáře s využitím didaktických her při výuce anglického jazyka na 1. stupni základní školy. Přináší inspiraci do výuky formou tipů na oblíbené a vyzkoušené didaktické hry, které se dají využít v rámci různých výukových témat.
Autor Lucie Zormanová
Článek seznamuje s čtenáře s efektivními a vyzkoušenými tipy na učební aktivity, které jsou vhodné pro výuku anglického jazyka na 1. stupni ZŠ.
Autor Lucie Zormanová
Příspěvek popisuje několik možností, jak lze cvičit mluvení v cizím jazyce. Všechny možnosti jsou založeny na jediné motivační pomůcce, k níž budeme potřebovat: dva plastové kelímky, motouz a dvě zápalky, raději párátka.
Autor Helena Havlíčková
Skupinka žáků představuje národ usazený v kotlině. Seznámí se s reáliemi a jazykem daného národa. Poznávají rozrůznění jazyků, odlišnost novotvarů daných územním uspořádáním a pracují se slovními výpůjčkami. Hledají příbuzné jazykové rodiny.
Autor Soča Fidler
Zábavná kooperační hra, motivující ke spolupráci ve skupině. Využití prvků dramatické výchovy, pantomimy.
Autor Dana Foltová