Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Čeština pro žáky-cizince: 3 – Školní třída
| Příspěvek obsahuje základní slovní zásobu v 10 obrázkových kartách k tématu Školní třída. Karty také mohou sloužit k procvičování časování slovesa MÍT a k nácviku jednoduché větné konstrukce s předložkami v, na, u.  | Věra Kašajová |
|
 |
| |
|
01. 10. 2010 |
10706 |
Čeština pro žáky-cizince: 1 – Setkání
| Příspěvek hravou a zábavnou formou uvádí žáky-cizince do základů češtiny. Obsahuje deset pracovních karet na úvodní téma setkání. Jedná se o deset slov, která vyjadřují základní pozdravy či oslovení. Uplatní se jak při individuální výuce v běžných třídách, tak ve volitelných jazykových skupinách či kurzech pro začátečníky.  | Jana Hlaváčková |
|
 |
| |
1 komentář |
13. 09. 2010 |
18186 |
Evropské jazykové portfolio a jeho využití při výuce anglického jazyka
| Nedílnou součástí úspěšné reformy vzdělání v současnosti je prvek osobní zodpovědnosti za vlastní proces učení se a samostatnosti v přístupu k vlastnímu vzdělání. Tyto kompetence mohou být úspěšně budovány a rozvíjeny využíváním portfolia jako významného nástroje sebehodnocení.  | Miluška Karásková |
|
 |
| |
|
01. 09. 2010 |
8802 |
Letiště – svět na dlani
| Během projektu se žáci seznamují s leteckou dopravou, z různých zdrojů získávají informace o letišti v Praze Ruzyni a propojují je s vlastními zkušenostmi a zážitky při exkurzi do zákulisí letiště. Při řešení praktických úkolů využívají teoretické znalosti z různých předmětů. Projekt propojuje učivo předmětů Náš svět, Anglický jazyk a Matematika.  | Mirka Gardoňová |
|
|
| |
1 komentář |
27. 04. 2010 |
10696 |
Čtení tak trochu jinak
| Soubor aktivit vedoucích k rozvoji čtenářské gramotnosti a klíčových kompetencí. Žáci využívají v aktivitách slovní zásobu k tématům zvířata, barvy, části těla, a zároveň si upevňují tvary množného čísla, přídavná jména, člen neurčitý, předložku IN a slovesa v přítomném čase prostém. Pracují ve dvojicích, skupinách i společně s učitelem. Během vyučovací hodiny prostřídají různé typy čtení a rozvíjejí i psaný a mluvený projev. Všechny aktivity jsou velmi jednoduché, určené pro žáky 3. ročníku.  | Jindřiška Jurčková |
|
 |
| |
|
16. 02. 2010 |
10580 |
Sociální aktivity – Social and Drama activities
| Aktivita pro první školní dny, společná pro učitele, rodiče a děti; hravě podporující první kontakt, seznámení jak s vučujícím, tak se školním prostředím. Rodič je aktivně zapojen, čímž usnadní dětem vstup do nové skupiny a prostředí.  | Hana Foltová |
|
 |
| |
1 komentář |
16. 09. 2009 |
6085 |
Malá myška
| Pracovní list – omalovánka a vystřihovánka k rytmické říkance.  | Iva Fastová |
|
|
| |
|
08. 09. 2009 |
4941 |
Jak se správně chovat u stolu
| Žáci pracují s 12 pracovními listy, které se zaměřují na kulturu stolování, průzkum návyků při jídle, názory na slušné chování, používání asijských hůlek při jídle, slovní zásobu týkající se názvů potravin a jídel v mezinárodních jazycích. 4 pracovní listy se věnují stolování v Chorvatsku, mj. rozšiřují slov. zásobu Chorvatštiny o témata ovoce a zelenina. Materiál lze využít samostatně pro práci ve skupině, individuální výuku, jako domácí práci, pro opakování nebo prohloubení učiva.  | Ingelore Oomen-Welke |
|
 |
| |
|
07. 09. 2009 |
11061 |
Vlastní jména
| Žáci se představí svým křestním jménem a seznamují se s ostatními. Hledají odvozené formy vlastních jmen. Identifikují na mapě zemi, z které jejich jméno pochází a pomocí předmětů (suvenýry, fota) zemi ostatním přiblíží.  | Irena Ferlin |
|
|
| |
1 komentář |
30. 07. 2009 |
6864 |
Naše zelenina
| Žáci hrají obměnu hry „Lodě“. Pracují ve dvojicích s šachovnicemi zeleniny a snaží se najít 5 rozdílů. Mohou i najít odlišnosti v počtu a barevnosti zeleniny.  | Gabriela Baladová |
|
|
| |
|
27. 07. 2009 |
10486 |