Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 1. stupeň > Cizí jazyk > Řečové dovednosti > 1. období

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Čeština pro žáky-cizince: 11 - Čas

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek seznamuje žáky-cizince s názvy jednotlivých dnů v týdnu, zabývá se metodickým postupem pro výuku slovní zásoby na téma Čas, určováním hodin a minut a navazuje na slovní zásobu z předchozích lekcí, zejména na téma Čísla. Žáci si procvičují hlavně podstatná jména, slovesa, číslovky, určování času a význam slov včera, dnes a zítra. Popsané aktivity se vztahují k sadě deseti karet, které na sebe plynule navazují.
Autor Jana Hlaváčková

Problémy integrace žáků s odlišným mateřským jazykem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Zařazení žáků s odlišným mateřským jazykem do výuky formou inkluze se setkává s vážnými problémy, ať už ze strany žáka (vyčlenění ze sociální skupiny v důsledku neznalosti vyučovacího jazyka), tak hlavně ze strany učitele (nedostatek času i motivace pro individuální péči a následný pocit neúspěchu). Článek seznamuje s aktuálním stavem a doporučuje řešení.
Autor Terezie Hrubá

Čeština pro žáky-cizince: 10 –­ Zvířata

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek představuje učitelům žáků-cizinců možné postupy, metody, aktivity a činnosti, kterými mohou přibližovat žákům s odlišným mateřským jazykem tematický okruh zvířata. Žáci si osvojí také zdrobnělé výrazy některých zvířat a mláďat. Naučí se popisovat zvířata podle jednoduché charakteristiky.
Autor Hana Brožová

Kdo si hraje – nezlobí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Hry mají nezastupitelnou úlohu ve vzdělávání nejen na 1. stupni základní školy. Mají své místo ve všech předmětech a s jejich pomocí dokážeme dosáhnout skvělých výsledků u všech žáků – jak žáků nadaných, tak i nějakým způsobem handicapovaných. Tento článek se zabývá univerzálními hrami, které nevyžadují přípravu náročnou na čas učitele a jsou po ruce vždy, když je potřeba.
Autor Hana Fišerová

Učební pomůckou motivujeme k poslechu s porozuměním i k mluvení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jediná motivační pomůcka, kterou si žáci sami mohou vytvořit, poskytuje početné možnosti při výuce cizího jazyka.
Autor Helena Havlíčková

Činnostní metody jsou účinné i na cestě k abstraktnímu myšlení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Abstraktní myšlení u mladších žáků se postupně vyvíjí. Příspěvek nabízí několik možností, jak přes činnostní aktivity v angličtině přispět k jeho vývoji.
Autor Helena Havlíčková

Tradigitální přístup k výuce angličtiny na ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Navzdory tomu, jak silný vliv mají v současnosti digitální technologie ve všech oblastech lidského života, není nutno se vzdávat všech osvědčených tradičních postupů při výuce cizího jazyka. Je jen třeba je vhodně s novými trendy kombinovat.
Autor Helena Havlíčková

Čeština pro žáky-cizince: 9 – Oblečení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek je zaměřen na rozšíření slovní zásoby pro žáky-cizince tématem Oblečení. Je doprovázen deseti pracovními kartami. V příspěvku se procvičují přídavná jména a opakují se některá základní slovesa (být a mít). Popisuje se zde, jak hravou formou si žáci upevní získané dovednosti.
Autor Hana Brožová

Čeština pro žáky-cizince: 8 – Tělo

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jedním z nejzajímavějších a nejzábavnějších témat při výuce češtiny pro žáky-cizince je téma lidské tělo. Velmi sblíží dětský kolektiv, zažije se hodně legrace a dá se využít množství zajímavých a názorných metod. Toto téma si žáci dobře zapamatují a často se k němu chtějí vracet. Projeví se také odvaha, anebo naopak rozpaky o lidském těle otevřeně hovořit.
Autor Hana Brožová

Čeština pro žáky-cizince: 7 – Jídlo a pití

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek komentuje metody, postupy a proces výuky při seznamování žáků-cizinců s tematickým celkem Jídlo a pití. V příloze je 10 pracovních listů pro 10 slov z této oblasti. Žáci se na uvedených aktivitách a činnostech naučí množné číslo těchto podstatných jmen, naučí se vybraná přídavná jména popisující vlastnosti jídla a pití a naučí se používat přísudek mám rád / nemám rád ve spojení s podstatnými jmény ve 4. pádu.
Autor Lada Faldynová
Celkem: 63