Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 1. stupeň > Cizí jazyk > Řečové dovednosti > 1. období

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

CLIL - ON THE FARM

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Cílem je dokázat identifikovat a pojmenovat různá domácí zvířata, naučit se písničku BINGO, procvičovat výslovnost, pozornost a krátkodobou paměť, porozumět instrukcím v cizím jazyce a posilovat sebedůvěru žáků.
Autor Irena Kozáková

Seznamujeme se

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci pracují s přidělenými identitami, příp. si je vymýšlejí. Hrají aktivitu „class mingle“ a seznamují se s ostatními pomocí WH-questions.
Autor Gabriela Baladová

Činnostní metody jsou účinné i na cestě k abstraktnímu myšlení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Abstraktní myšlení u mladších žáků se postupně vyvíjí. Příspěvek nabízí několik možností, jak přes činnostní aktivity v angličtině přispět k jeho vývoji.
Autor Helena Havlíčková

Objevování jazyků

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příprava na sběr cizích slov o prázdninách. Po prázdninách se žáci o nová slovíčka podělí a zařadí do oblastí (restaurace, letiště, nakupování, info pro turisty) s pomocí mind-maps.
Autor Angelski Nevenka

Sociální aktivity – Social and Drama activities

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Aktivita pro první školní dny, společná pro učitele, rodiče a děti; hravě podporující první kontakt, seznámení jak s vučujícím, tak se školním prostředím. Rodič je aktivně zapojen, čímž usnadní dětem vstup do nové skupiny a prostředí.
Autor Hana Foltová

Jak individualizovat výuku pomocí EJP na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe pracuje s rozvojem sebehodnocení u mladších školních žáků a má za cíl ukázat učitelům možný způsob individualizace práce při stanovení vlastních jazykových cílů žákem. Ukazuje, jak je možné do výuky na 1. stupni zapojit e-portfolio s pomocí interaktivní tabule v případě, že ne každý žák ovládá dobře počítač a ne každý žák je v e-portfoliu registrován (a zvládne plně ovládat prostředí svého portfolia).
Autor Mgr. Monika Venclová

Cizojazyčná básnička

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci se mají naučit báseň v maďarštině a porovnat, jestli se jim učila lépe báseň s fonetickým přepisem a ilustrací, báseň s přepisem a překladem, nebo báseň s přepisem a originálem. Žáci básničku odrecitují.
Autor Katja Grád

The Rainbow of English aneb sebehodnocení ve výuce angličtiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe je zaměřen na využití vlastních sebehodnoticích deskriptorů na 1. stupni ZŠ hravou formou. Cílem je, aby si žák uvědomil dosažení znalosti a dovednosti při výuce angličtiny a posílil sebevědomí při vlastním sebehodnocení.
Autor Mgr. Eva Voborníková

Práce s písničkou a sebehodnocení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příklad dobré praxe navrhuje aktivitu pro žáky prvního stupně ZŠ, která jim pomáhá si lépe uvědomit, jaké mají znalosti a co všechno zvládají v anglickém jazyce. Na základě písničky o zvířátkách s žáci procvičují nejen poslech s porozuměním, ale učí se i základním pravidlům sebehodnocení.
Autor Mgr. Kamila Sladkovská

Čeština pro žáky-cizince: 15 ‒ Nakupování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Téma nakupování nebo v obchodě patří mezi nejdůležitější a zároveň nejzábavnější téma ve výuce jazyka. Příspěvek ukazuje různé aktivity a činností dětí a také navrhuje metodické postupy pro práci učitele. Procvičují se základní slovesa tématu, číslovky a podstatná jména, která žáci uplatní v praktickém životě.
Autor Jitřenka Malíková
Celkem: 63