Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Povídání o vánočních tradicích v angličtině s využitím ozobotů
| Článek ukazuje, jak může učitel s využitím robotické pomůcky zábavným způsobem procvičit se žáky používání přítomného času prostého v angličtině a propojit výuku angličtiny s vlastivědou (téma vánoční zvyky). Popisovaná aktivita rozvíjela čtenářskou, matematickou i digitální gramotnost.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Kateřina Hrbková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
10. 11. 2020 |
1743 |
Přivlastňování s kartičkami
| Jednoduché aktivity s kartičkami, které umožní výuku i upevnění učiva přivlastňování (např. Clara´s) a přivlastňovacích zájmen (např. „her“) v hodinách anglického jazyka.  | Pavlína Hublová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
19. 12. 2018 |
3928 |
Jak učit výslovnost tak, aby to žáky bavilo?
| Článek Jak učit výslovnost tak, aby to žáky bavilo? vás zve k návštěvě webináře, který proběhne 29. 9. 2016. Webinář se bude zabývat problematikou vlastního používání, vysvětlování i nácviku co nejlepší výslovnosti. Poradí i bezradným učitelům, jak zakomponovat procvičení výslovnosti co nejčastěji. Představíme si zábavné hry, které žákům umožní procvičit typické jevy správné výslovnosti (sluchové hry, zvukové labyrinty, obrázkové symboly, manipulace s kartičkami, výslovnostní rozcvička, hry v prostoru i ve skupinách, nácvik rytmu a intonace s říkankami, zábavné rýmování apod.). Budeme se zabývat otázkou používání fonetické transkripce, zda je pro děti vhodná a od kdy a jak s ní začít pracovat.  | Sylvie Doláková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
23. 09. 2016 |
9569 |
Učební aktivity ve výuce angličtiny mladších žáků
| Článek seznamuje s čtenáře s efektivními a vyzkoušenými tipy na učební aktivity, které jsou vhodné pro výuku anglického jazyka na 1. stupni ZŠ.  | Lucie Zormanová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
18. 03. 2015 |
11758 |
Tipy na didaktické hry vhodné pro výuku anglického jazyka na 1. stupni ZŠ
| Článek seznamuje čtenáře s využitím didaktických her při výuce anglického jazyka na 1. stupni základní školy. Přináší inspiraci do výuky formou tipů na oblíbené a vyzkoušené didaktické hry, které se dají využít v rámci různých výukových témat.  | Lucie Zormanová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
12. 03. 2015 |
54000 |
Anglický jazyk na 1. stupni ZŠ a specifické poruchy učení
| Článek poskytuje metodickou podporu učitelům anglického jazyka jako cizího jazyka. Jeho cílem je přispět k lepšímu porozumění potřebám žáků se specifickými poruchami učení (SPU) v procesu osvojování cizího (anglického) jazyka. V příloze pedagogové naleznou aktivity vhodné do výuky anglického jazyka a ukázkovou hodinu výuky anglického jazyka v heterogenní třídě na prvním stupni základní školy, kde jsou zařazeni žáci se SPU.  | Jitka Tůmová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
12. 01. 2015 |
11945 |
CLIL - ON THE FARM
| Cílem je dokázat identifikovat a pojmenovat různá domácí zvířata, naučit se písničku BINGO, procvičovat výslovnost, pozornost a krátkodobou paměť, porozumět instrukcím v cizím jazyce a posilovat sebedůvěru žáků.  | Irena Kozáková |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
05. 11. 2013 |
6320 |
Práce s písničkou a sebehodnocení
| Příklad dobré praxe navrhuje aktivitu pro žáky prvního stupně ZŠ, která jim pomáhá si lépe uvědomit, jaké mají znalosti a co všechno zvládají v anglickém jazyce. Na základě písničky o zvířátkách s žáci procvičují nejen poslech s porozuměním, ale učí se i základním pravidlům sebehodnocení.  | Mgr. Kamila Sladkovská |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
13. 02. 2013 |
8431 |
Jak individualizovat výuku pomocí EJP na 1. stupni ZŠ
| Příklad dobré praxe pracuje s rozvojem sebehodnocení u mladších školních žáků a má za cíl ukázat učitelům možný způsob individualizace práce při stanovení vlastních jazykových cílů žákem. Ukazuje, jak je možné do výuky na 1. stupni zapojit e-portfolio s pomocí interaktivní tabule v případě, že ne každý žák ovládá dobře počítač a ne každý žák je v e-portfoliu registrován (a zvládne plně ovládat prostředí svého portfolia).  | Mgr. Monika Venclová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
26. 04. 2012 |
7248 |
Čeština pro žáky-cizince: 18 – Počasí
| Příspěvek seznamuje žáky-cizince se slovní zásobou na téma počasí, zabývá se metodickým postupem pro výuku a navazuje na slovní zásobu z předchozích lekcí, zejména na téma oblečení a čas. Žáci budou znát změny počasí podle ročních období, procvičí si hlavně podstatná jména, zájmena, slovesa a příslovce. Popsané aktivity se vztahují k sadě deseti karet, které na sebe navazují.  | Jana Hlaváčková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
28. 03. 2012 |
14150 |