Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 1. stupeň > Cizí jazyk > Řečové dovednosti

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Čeština pro žáky-cizince: 5 – Barvy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek seznamuje žáky-cizince s názvy deseti barev, s rodovým rozlišením adjektiv označujících barevné věci a navazuje na slovní zásobu z předchozích lekcí. Žáci si procvičují již osvojená podstatná jména a slovesa probraná ve vyučování na téma Školní třída a Co děláme ve škole v seriálu Čeština pro žáky-cizince: Pracovní karty pro začátečníky. Popsané aktivity se vztahují k sadě deseti karet na téma Barvy, které na sebe plynně navazují.
Autor Jana Hlaváčková

Poslech s porozuměním a mluvení v prvním období výuky NJ na ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Autorka se soustřeďuje na praktické ukázky výuky německého jazyka v 1. – 3. třídě ZŠ, kdy se ještě učitel u malých dětí nemůže opřít o psaný text. Středem zájmu se tedy stává poslech s porozuměním a mluvení. Učitel musí mít důkladně promyšlené jednotlivé fáze vyučovací hodiny (musí být rozmanité, pestré a neustále aktivizující a podněcující činnosti žáků).
Autor Alena Podepřelová

Čeština pro žáky-cizince: 18 – Počasí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek seznamuje žáky-cizince se slovní zásobou na téma počasí, zabývá se metodickým postupem pro výuku a navazuje na slovní zásobu z předchozích lekcí, zejména na téma oblečení a čas. Žáci budou znát změny počasí podle ročních období, procvičí si hlavně podstatná jména, zájmena, slovesa a příslovce. Popsané aktivity se vztahují k sadě deseti karet, které na sebe navazují.
Autor Jana Hlaváčková

Čeština pro žáky-cizince: 11 - Čas

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek seznamuje žáky-cizince s názvy jednotlivých dnů v týdnu, zabývá se metodickým postupem pro výuku slovní zásoby na téma Čas, určováním hodin a minut a navazuje na slovní zásobu z předchozích lekcí, zejména na téma Čísla. Žáci si procvičují hlavně podstatná jména, slovesa, číslovky, určování času a význam slov včera, dnes a zítra. Popsané aktivity se vztahují k sadě deseti karet, které na sebe plynule navazují.
Autor Jana Hlaváčková

Čeština pro žáky-cizince: 4 - Rodina

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V příspěvku je představen metodický postup pro výuky slovní zásoby z oblasti RODINA. Příspěvek se zaměřuje pouze na výuku základních slov z této oblasti, resp. na jejich formy v 1. pádě a v neutrální a zdrobnělé podobě. Do tématu je zapojena gramatická oblast rodu reflektovaného v rovině slovní zásoby a v rovině přivlastňovacích zájmen. V příspěvku jsou prezentovány pracovní karty pro deset vybraných slov, k jednotlivým kartám jsou připojena metodologická doporučení týkající se obsahové, gramatické a v některých případech i zvukové stránky slov. Cílem příspěvku je poskytnout učiteli komplexní materiál k výuce dané tematické oblasti pro žáky-cizince začátečníky (Slovany i Neslovany) včetně pokynů k jeho použití a upozornění na možné problémy v různých rovinách jazykového systému.
Autor Svatava Škodová

Vánoční pozdrav

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci si vymění své zkušenosti z cizí země. Vlastnoručně vyrobí vánoční otevírací přání s pozdravem v jazyce kamaráda v zahraničí, který pak v obálce pošlou. Pro opis cizojazyčného znění pozdravu použijí internetový vyhledávač.
Autor Gabriela Baladová

Čeština pro žáky-cizince: 7 – Jídlo a pití

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek komentuje metody, postupy a proces výuky při seznamování žáků-cizinců s tematickým celkem Jídlo a pití. V příloze je 10 pracovních listů pro 10 slov z této oblasti. Žáci se na uvedených aktivitách a činnostech naučí množné číslo těchto podstatných jmen, naučí se vybraná přídavná jména popisující vlastnosti jídla a pití a naučí se používat přísudek mám rád / nemám rád ve spojení s podstatnými jmény ve 4. pádu.
Autor Lada Faldynová

Čeština pro žáky-cizince: 10 –­ Zvířata

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek představuje učitelům žáků-cizinců možné postupy, metody, aktivity a činnosti, kterými mohou přibližovat žákům s odlišným mateřským jazykem tematický okruh zvířata. Žáci si osvojí také zdrobnělé výrazy některých zvířat a mláďat. Naučí se popisovat zvířata podle jednoduché charakteristiky.
Autor Hana Brožová

Hrajeme si v angličtině aneb Anglicky hrou pro mladší školáky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V článku uvádím scénář divadelní hry a jednotlivé didaktické hry, které se mi osvědčily pro výuku tématu animals (zvířata). Téma zvířat umožňuje učiteli realizovat s žáky značný počet zajímavých a různorodých činností (pantomimická ztvárnění; pohybové hry; didaktické hry, při nichž rozvíjíme i výtvarný projev žáků; různé soutěže). Toto téma může být snadno spojováno s jinými tématy, jako jsou kupříkladu barvy, části těla, charakteristiky tělesného vzhledu zvířat.
Autor Lucie Zormanová

Čeština pro žáky-cizince: 1 – Setkání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek hravou a zábavnou formou uvádí žáky-cizince do základů češtiny. Obsahuje deset pracovních karet na úvodní téma setkání. Jedná se o deset slov, která vyjadřují základní pozdravy či oslovení. Uplatní se jak při individuální výuce v běžných třídách, tak ve volitelných jazykových skupinách či kurzech pro začátečníky.
Autor Jana Hlaváčková
Celkem: 63